گروه خبر: آیت ‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای شورای مرکزی و عمومی انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه شیراز با اشاره به موفقیت‌های سیاست خارجی دولت یازدهم تاکید کرد: برجام برای مردم درس خوبی است، چرا که آنها متوجه خواهند شد چه کسانی دلسوز نظام، انقلاب، کشور و مردم و چه کسانی با افکار افراطی به دنبال تامین منافع شخصی، باندی و سیاسی خود هستند.


به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، هاشمی‌رفسنجانی با تاکید بر اینکه روش افراط و تفریط مقطعی، ناکارآمد و نهایتا بی‌تاثیر بوده و براساس آموزه‌های دینی و قرآنی، اعتدال در امور، تنها راه کارگشا برای کشور است، گفت: اتکا به قدرت مردم از اول اسلام تاکنون همواره با موفقیت همراه بوده است. در طول تاریخ پیوستن به اقیانوس مردم نتیجه‌ای جز پیروزی به همراه نداشته است و ما باید مردم را حفظ کنیم.


برجام حمله نظامی به ایران را دشوار کرد

از سوی دیگر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز پنج‌شنبه در حاشیه دیدار با علمای قم در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه برجام حمله نظامی احتمالی آمریکا به ایران را دشوار کرد، گفت: برخلاف آمریکایی‌ها که معتقد هستند برجام زمینه حمله نظامی به ایران را آسان‌تر کرده است این مساله (برجام) کار را برای آنها دشوارتر کرده است. به گزارش «ایرنا» رضایی یادآوری کرد: آمریکا چند مرحله دنبال حمله نظامی به ایران بود و حتی یکبار هواپیماهای آنها تا روی باند هم آمدند ولی به دلیل آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، این اقدام میسر نشد. او از تلاش‌های دولت در مذاکرات هسته‌ای قدردانی کرد و گفت: باید قدردان خدمات دولت و تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای باشیم، دولت و تیم مذاکره‌کننده با مهارت تلاش‌های زیادی را انجام دادند.