ایسنا: آیت‌الله موحدی کرمانی، خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: در مساله برجام اگر مراقب باشیم، تقوای سیاسی داشته باشیم و در حدی که لازم است فکر کنیم مطمئنا عنایات غیبی نصیبمان خواهد شد.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه آمریکا حتی آرزوی عادی شدن رابطه با ایران را در سر دارد،‌ تاکید کرد: آمریکا در سایه عادی شدن رابطه با ایران می‌خواهد در کشور ما و منطقه نفوذ کند و فرهنگ مبتذل و اقتصاد دلخواه خود و سیاست دشمنی با ایران و اسلام را در پوشش لبخند اعمال کند. پس گول لبخندها را نخورید که در پوشش آن با اسلام دشمنی می‌کنند. موحدی کرمانی گفت: آمریکا امروز با ایرانی مقتدر،‌ توانمند، مجهز به تجهیزات برتر دفاعی همراه با پشتیبانی مردم خود و مردم آزاده جهان مواجه است. پس ایران را تکریم کنید و به فرهنگ اصیل اسلامی اش احترام بگذارید تا از خشم مردم و جهان در امان بمانید. او با بیان اینکه آمریکا ادعا می‌کند می‌خواهد داعش را ریشه کن کند اما دروغ می‌گوید، افزود: آمریکا می‌خواهد آنجا که مایل است از داعش استفاده کند و داعش را اداره کند و در مجموع داعش را می‌خواهد و دروغ می‌گوید که خواهان ریشه کن کردن آن است.


بهبود رابطه با آمریکا، به آمریکا بستگی دارد

از سوی دیگر علی لاریجانی رئیس مجلس در گفت‌وگو با روزنامه فرانکفورتر آلگماینه در پاسخ به پرسشی درباره احتمال بهبود روابط میان ایران و آمریکا گفت: این موضوع به آمریکا بستگی دارد؛ رهبر جمهوری اسلامی ایران گفته‌اند که توافق هسته‌ای در این زمینه یک آزمون خواهد بود. لاریجانی همچنین درباره توافق هسته‌ای گفت: فکر می‌کنم توافق وین قابل قبول است؛ البته دولت آمریکا هرگز از خصومت علیه ما دست نکشیده و چیزهایی را نیز تحمیل کرده است که نه مبنای منطقی دارد و نه اساس حقوقی و فنی؛ با این حال، جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات به هدف‌هایی که داشت رسید.