گروه خبر: سرلشکر رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران بنابه درخواست دولت عراق، بیشترین سهم را در مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور دارد.

به گزارش «ایرنا» وی روز گذشته به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران افزود: دولت کنونی عراق دولتی با اکثریت شیعه و نخست‌وزیر شیعه است که روابط بسیار خوبی با ایران دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: البته جمهوری اسلامی ایران، روسیه و حزب‌الله لبنان از دولت و ملت سوریه حمایت سیاسی می‌کنند و مشاوره نظامی به محور مقاومت می‌دهند. وی افزود: روسیه هم اکنون در برخی از مسائل منطقه از جمله سوریه با ایران هماهنگ است.


هشدار مردم به مسوولان با عدم انصراف از یارانه

همچنین به گزارش «ایرنا»، مشاور نظامی فرماندهی کل قوا عصر پنج‌شنبه در نخستین یادواره ۳۴۰ شهید حوزه ۳۱۱ امام جعفر صادق (ع)، حمایت‌های مادی و معنوی و مشاوره‌های نظامی ایران به عراقی‌ها و سوری‌ها را بر اساس عقل و منطق خواند و گفت: سوریه، لبنان و عراق عمق دفاع استراتژیک ایران هستند و عقل و فهم سیاسی ایجاب می‌کند داعشی‌ها را در همان جا از بین ببریم. سرلشگر صفوی گفت: در دوران دفاع مقدس مردم از مال و جان خود گذشتند، اما چه اتفاقی افتاد که وقتی دولت از افراد جامعه خواست از دریافت یارانه انصراف دهند با پاسخ منفی مردم مواجه شد.وی این واکنش را هشداری به مسوولان سیاسی و فرهنگی دانست که ببینند چه کرده‌اند که این اتفاق افتاده است.