گروه خبر: سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات گفت: «در حال حاضر مشغول جمع‌آوری اطلاعات فاجعه منا هستیم و همچنین جلساتی را با شهود عینی برگزار کردیم.» به گزارش خبرگزاری تسنیم، او افزود: «هنوز سعودی‌ها برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب موافقت نکرده‌اند و کارمان را انجام دادیم و در حال جمع‌آوری مستندات هستیم.»


شناسایی هویت ۱۷ زائر مفقود

در همین حال به گزارش «ایرنا» سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت از شناسایی هویت 17 زائر مفقود فاجعه منا خبر داد و گفت: «این افراد جزو 1450 نفری بودند که در مکه مکرمه دفن شده‌اند.» براساس این گزارش در حال حاضر 48 زائر ایرانی همچنان مفقود هستند. همچنین پیکر زنده‌یاد سیدحمیدرضا حسینی، خبرنگار شبکه خبر که در فاجعه منا به شهادت رسیده بود، روز گذشته به سوی قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) تشییع شد.


سرنوشت غضنفر رکن‌آبادی

در خبری دیگر، مرتضی رکن‌آبادی، برادر غضنفر رکن آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان از تشکیل کمیته اختصاصی برای تعیین سرنوشت دیپلمات ایرانی خبر داد. او در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «تا این لحظه طبق آخرین اخبار که از مکه مکرمه و همچنین همکاران سازمان حج و زیارت به دفتر مقام معظم رهبری اعلام شده است، هیچ گونه اثر و ردپایی از رکن‌آبادی به‌دست نیامده و همچنان جزو مفقودان حادثه منا شناخته می‌َشوند؛ به‌علاوه نقل‌قول‌هایی که از سلامت و شهادت او مطرح می‌شود، هیچ مبنای حرفه‌ای و اخلاقی‌، انسانی و قانونی ندارند.»