گروه دیپلماسی: علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، برای دیدار با رئیس‌جمهوری، رئیس مجلس و وزیر خارجه سوریه به دمشق سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علاء الدین بروجردی و هیات همراه در فرودگاه دمشق مورد استقبال رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سوریه و محمدرضا شیبانی، سفیر ایران در دمشق قرار گرفت. بروجردی در آغاز ورود به فرودگاه دمشق در جمع خبرنگاران گفت: «این‌بار به سوریه آمدیم تا یک‌بار دیگر حمایت خود را از دولت بشار اسد به‌عنوان محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی اعلام کنیم.» او با اشاره به تشکیل ائتلاف جدید برای حل بحران سوریه با مشارکت ایران، روسیه، عراق، سوریه و نیروهای مقاومت لبنان گفت: «مبارزه با تروریسم نیازمند همکاری همه جانبه است.»


سفر فیصل مقداد به تهران

همزمان سفیر ایران در سوریه از سفر روز یکشنبه قائم مقام وزیر خارجه سوریه به تهران خبر داد. به گزارش «ایسنا»، محمدرضا شیبانی افزود: «طبق برنامه‌ریزی انجام شده فیصل مقداد روز یکشنبه هفته آینده به تهران خواهد آمد.» این دیپلمات عالی‌رتبه ایران همچنین با اشاره به سفر علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به سوریه گفت: «بروجردی روز گذشته با ولید معلم وزیرخارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.»