فارس: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: با وجود ابلاغ قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، شرکت‌های هواپیمایی تلاش کردند در راستای رفاه حال زائران امام رضا (ع)، ‌نرخ بلیت پروازهای خود را در مسیر مشهد ثابت نگه دارند و افزایش ندهند.


مقصود اسعدی سامانی ادامه داد: البته نرخ بلیت هواپیما در سایر مسیر‌ها نیز فعلا افزایش نیافته‌ و هیچ شرکت هواپیمایی افزایش قیمت نداشته است. وی در پاسخ به این گفته که به چه دلیل در حال حاضر برخی آژانس‌‌های هواپیمایی نرخ بلیت تهران-مشهد را تا 600 هزار تومان هم به فروش می‌رسانند، توضیح داد: این افزایش جهشی قیمت که بدون هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی و سازما‌ن هواپیمایی کشوری رخ داده ‌است، زیر سر چارتر‌کنندگان و آژانس‌های متخلف است. اسعدی سامانی گفت: مردم در صورت مواجهه با هرگونه افزایش قیمت جهشی، به واحد بازرسی و شکایات سازمان هواپیمایی کشوری مراجعه کنند.


وی با تاکید بر اینکه آزادسازی نرخ‌ها بازار را متعادل و آرام می‌کند، ادامه داد: به دلیل آنکه آخرین روزهای سوءاستفاده آژانس‌‌های هواپیمایی‌ و سایت‌‌های متخلف است، این روزها آنها در حال سوءاستفاده از افزایش تقاضا هستند؛ اما مردم مطمئن باشند‌ همین آژانس‌‌ها هم باید ساختار اقتصادی خود را با شرایط جدید تطابق دهند و آن زمان امکان هیچ‌گونه سوءاستفاده‌ای وجود ندارد. با اجرای قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از ۹ آذرماه و ابلاغ سازمان هواپیمایی کشوری به ایرلاین‌‌ها، مشاهدات حاکی از آن است که برخی آژانس‌ها‌ی فروش بلیت هواپیما، بلیت مسیر پرترددی نظیر تهران-مشهد را تا ۶۰۰ هزار تومان هم افزایش داده‌اند.