گروه خبر: به دنبال شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته مرگ 22 تن در کشور بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا را تایید کرد. به گزارش «ایرنا» سیدحسن‌هاشمی دیروز در حاشیه همایش پزشک پژوهشگر در دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره آخرین وضعیت بیماری آنفلوآنزا گفت: از این شمار فوتی، 16 تن در استان کرمان و تعدادی نیز در برخی از استان‌های دیگر مانند سیستان و بلوچستان بوده‌اند.


وی افزود: به نظر می‌رسد امسال تعداد موارد این بیماری نسبت به سال‌های گذشته اندکی افزایش یافته است که بخشی از آن به علت ورود اتباع بیگانه از کشورهای همسایه به‌خصوص همسایگان شرقی است. همچنین به گزارش «ایسنا» وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه آنفلوآنزایی که منجر به فوت بیماران در کرمان شده است از نوع آنفلوآنزای معمولی بوده است، توضیح داد: ویروس بیماری آنفلوآنزا هر سال نسبت به سال گذشته مقاوم‌تر می‌شود و به اصطلاح نوع ویروس آن وحشی‌تر می‌شود که امسال نیز همین اتفاق رخ داده است.در همین ارتباط علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشت وزیر بهداشت از شناسایی 65 مورد آنفلوآنزا در کشور خبر داد. به گزارش «ایسنا» وی گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از آنفلوآنزا در سیستان و بلوچستان 4 نفر، در کرمان 12 و در رفسنجان 4 نفر بوده است که اکثرا کسانی بودند که واکسن نزده‌اند و بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.


اظهارات معاون مدیریت بیماری‌های واگیر

از سوی دیگر محمود نبوی، معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در واکنش به اخبار منتشر شده درباره آنفلوآنزا در فضای مجازی تاکید کرد: با توجه به جمعیت استان کرمان و موجی که شروع شده، این تعداد مرگ و میر غیرعادی نیست و از رقم معمولی بالاتر نبوده است. به گزارش «ایسنا» وی همچنین گفت: نام‌گذاری این آنفلوآنزا به نام خوکی کار درستی نیست. وی تصریح کرد : در حال حاضر موج اول آنفلوآنزا در کرمان و جنوب شرقی کشور است و طبعا استان‌های دیگر را نیز در هفته‌های آینده درگیر می‌کند .