گروه خبر: نشست اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب، شامگاه دوشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برگزار شد. به گزارش «ایرنا» حجت‌الاسلام مجید انصاری روز سه‌شنبه در چهارمین اجلاسیه دوره ششم اتاق اصناف ایران، با اشاره به این نشست ویژه اقتصاد مقاومتی دولت با مقام معظم رهبری گفت: گزارش‌هایی را رئیس‌جمهوری، معاون اول و ۴ تن از وزرا ارائه کردند و در پایان نیز رهبر معظم انقلاب رهنمودهایی را برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیان کردند.

انصاری به پنج محور کلیدی در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به‌عنوان محورهای حاکم و منتخب که مورد تاکید رهبری هستند اشاره کرد و گفت: اولین محور مساله مردمی کردن اقتصاد است که نویدی برای فعالان اقتصادی است، ضمن اینکه در کنار مردمی بودن اقتصاد، عدالت محوری و دانش‌بنیانی نیز مدنظر و مورد تاکید رهبر انقلاب است. معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری تصریح کرد که باید ترکیب صنوف از توزیعی به سمت تولیدی و خدماتی نیز به سوی خدمات اساسی دانش‌بنیان حرکت کند.انصاری همچنین در حاشیه چهارمین اجلاسیه دوره ششم اتاق اصناف ایران گفت: با تاکید رهبر معظم انقلاب ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تغییر نام داد.

انصاری افزود: معظم له بر اجرای این سیاست‌ها و مردمی کردن اقتصاد تاکید فرمودند. او ادامه داد: از این پس بنا شده در قالب اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، دولت به‌طور صرف سیاست‌گذار، حامی و ناظر در اقتصاد باشد و امور و میدان واقعی به بخش خصوصی داده شود. به گفته انصاری همه هدف دولت این است که با پیاده‌سازی خصوصی‌سازی واقعی در عرصه اقتصاد بتوان بر مشکلات اقتصادی فائق آمده و کار را به فعالان اقتصادی واقعی سپرد. معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری همچنین افزود: نرم‌افزار اقتصاد مقاومتی، نسخه شفابخش اقتصاد ایران است و به‌ویژه با نشست دوشنبه شب هیات دولت و رئیس‌جمهوری با رهبر معظم انقلاب حول محور اقتصاد مقاومتی، این نرم‌افزار با قدرت بیشتری پیاده‌سازی خواهد شد.