گروه خبر: سرانجام رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس نیز برای حضور در مجلس دهم نام‌نویسی کرد؛ ثبت‌نامی که در آخرین ساعات تعیین شده انجام شد و به گفته کاظم جلالی با اجبار دوستانش صورت گرفت. به گفته جلالی جلسه بیش از یک ساعت و نیمه لاریجانی با او، سبب شد به ثبت‌نام در مجلس دهم متقاعد شود. خبر انصراف کاظم جلالی از انتخابات مجلس دهم سه روز پیش با انتشار بیانیه‌ای از سوی او رسانه‌ای شد و گمانه‌زنی‌های بسیاری را در پی داشت.

او در شرایطی از انصراف خود از حضور در انتخابات مجلس دهم سخن گفته بود که فراکسیون متبوع او؛ یعنی فراکسیون اکثریت مجلس نهم ماه‌ها است که درصدد تشکیل تشکلی سیاسی با عنوان رهروان است. هر چند این تشکل هنوز به‌صورت رسمی اعلام موجودیت نکرده است، اما با نام علی لاریجانی و کاظم جلالی گره خورده است؛ نمایندگانی که حالا هر کدام به‌صورت مستقل وارد انتخابات مجلس دهم شده‌اند. پیش از این علی لاریجانی از ورود مستقل خود به انتخابات سخن گفته و تاکید کرده بود که تصمیمات فراکسیون رهروان برای انتخابات آتی به او ربطی ندارد. حالا هم کاظم جلالی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر از ورود مستقل خود به انتخابات خبر داده است؛ موضوعی که می‌تواند از پا نگرفتن این تشکل سیاسی حکایت داشته باشد.

با این همه هرچند برخی خبرها از ائتلاف اصولگرایان با علی لاریجانی حکایت داشت اما همواره این خبرها از سوی اعضای فراکسیون رهروان تکذیب شده است. دیروز هم کاظم جلالی بار دیگر این ماجرا را زیر سوال برد و با بیان اینکه نماینده علی لاریجانی در ائتلاف اصولگرایان حضور ندارد، گفت: آقای لاریجانی نماینده‌ای به ائتلاف اصولگرایان نفرستاده و هیچ کس از جانب آقای لاریجانی در ائتلاف شرکت نمی‌کند. او با اشاره به اینکه فراکسیون رهروان ولایت محوریت روحانیت را برای انتخابات مجلس کاملا قبول دارد، گفت: برخی از جریانات اصولگرایی تابلوی روحانیت را مورد استفاده قرار می‌دهند و در نهایت نظرات و آرای خود را مطرح می‌کنند که ما چنین چیزی را قبول نداریم، اما فراکسیون رهروان ولایت محوریت روحانیت را در انتخابات پذیرفته است. او همچنین تاکید کرد: اینکه در انتخابات چطور وارد شویم را در حال حاضر با دوستانمان در فراکسیون مورد بررسی قرار داده‌ایم و حضور فعالی در انتخابات خواهیم داشت.