افزایش ۲ رشته در مجتمع فنی مهندسی اسفراین

دنیای اقتصاد-خراسان شمالی: حمد حاتمی، امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: به رغم اینکه وزارت علوم دو هزار و ۵۰۰ کد رشته را در مقاطع کارشناسی و ارشد حذف کرد اما توانستیم مجوز افزایش دو رشته برای مجتمع آموزش عالی را بگیریم.

وی افزود: مهندسی ایمنی و بازرسی فنی در صنایع نفت و گاز یکی از این رشته‌ها محسوب می‌شود که صرفا پنج دانشگاه در کشور در این رشته دانشجو می‌پذیرد.

وی ادامه داد: رشته مهندسی ساخت و تولید نیز دومین رشته افزوده شده در این مجتمع است که کاملا منطبق بر شرایط صنعتی شهرستان و نیازمندی استان بوده و دانشجویان جدیدالورود آن از هفته آینده وارد می‌شوند.

حاتمی گفت: این دو رشته سبب افزایش ۷۴ نفر به ظرفیت ما شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ رشته کارشناسی، یک رشته ارشد و سه رشته کارشناسی ناپیوسته در این مجتمع آموزش عالی وجود دارد و یک هزار و ۵۴۷ دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

رئیس مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین به پیگیری‌ها برای تبدیل این مجتمع به دانشگاه اشاره کرد و افزود: برای تبدیل به دانشگاه باید ۹ گروه آموزشی مصوب شده داشته باشیم که تاکنون هفت گروه مصوب شده است.

وی ادامه داد: در صورت مصوب شدن همه گروه‌های آموزشی مورد نیاز، سه دانشکده فنی ایجاد می‌شود که مجموع آن‌ها، دانشگاه صنعتی اسفراین را به عنوان قطب شمال شرق کشور تشکیل خواهد داد.

حاتمی با تاکید بر اینکه ادغام این مجتمع آموزش عالی با دانشگاه بجنورد منتفی شده است، تصریح کرد: پیش ‌بینی می‌شود در صورتی که مشکل خاصی پیش نیاید طی دو سال آینده و حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۴ این مجتمع به دانشگاه صنعتی شمال شرق کشور تبدیل شود.