مسئولان پاسخگوی وعده‌های محقق نشده درباره سیل بجنورد باشند

دنیای اقتصاد-خراسان شمالی: حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده در بازدید خود و حضور در برخی مناطق سیل زده شهر بجنورد از جمله محله های جوادیه و کلاته محمدعلی پهلوان که بیشتر از دیگر نواحی از آثار مخرب سیل متأثر شده بودند بر لزوم ورود جدی دستگاه های اجرایی به ویژه ستاد مدیریت بحران برای بررسی مبانی دلایل شکل گیری این حوادث و امدادرسانی به سیل زدگان و رفع مشکلات اولیه آنان تأکید کرد.

وی در جریان گفت و گوی چهره به چهره با برخی از ساکنین مناطق سیل زده از نزدیک ماهیت و ابعاد مشکلات مبتلابه و آثار ویرانگر سیل اخیر را مورد بررسی قرار داد و گفت: جای تأمل دارد که در پی هر بارشی در شهر بجنورد به علت وجود مشکلات ساختاری و فراهم نبودن زیرساخت های لازم، باید نگران وقوع سیل و پیامدهای منفی آن باشیم. لذا انتظار می رود مسئولان برای رفع این مشکلات و پیشگیری از تکرار حوادث مشابه، فکری کنند.

رئیس کل دادگستری استان در خصوص وجود هر گونه قصور، تقصیر و ترک فعل های احتمالی به مسئولانی که در این راستا رسالت ذاتی و قانونی بر عهده دارند، هشدار داد.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی در مسیر صیانت از حقوق عامه و پیگیری مطالبات عمومی شهروندان، بدون اغماض و مماشات با مدیران خاطی برخورد خواهد کرد.

مقام عالی قضایی استان همچنین با تاکید مضاعف بر ضرورت انسجام در اقدام و عمل مناسب و تصمیم گیری به موقع در موارد بروز این قبیل حوادث غیرمترقبه و هم افزایی بهتر و بیشتر دستگاه های مسئول و عوامل نظارتی گفت: حضور میدانی و بررسی اولیه مشکلات مردم و اقدامات جهادی باید در خصوص وقوع این اتفاقات، همواره در دستور کار قرار گیرد.

براتی زاده اظهار کرد: برخی از مردم از کم توجهی و عدم پیگیری برخی از مشکلات مشابهی که در گذشته نیز مطرح شده و بر این اساس وعده ها و قول هایی جهت رسیدگی به موارد مطروحه داده شده بود اما محقق نشده است، گلایه مند هستند که لازم است مسئولان ذی ربط در این خصوص پاسخگو باشند.

گفتنی است، در پی بارش های شدید پاییزی، مناطقی از شهر بجنورد دچار آب گرفتگی شد و سیلاب ناشی از این بارش ها به برخی منازل مسکونی، خساراتی وارد کرد.