کمبود آب و برق از مشکلات اساسی واحدهای تولیدی است

دنیای اقتصاد-خراسان شمالی: امین حیدری با بیان این مطلب، افزود: محصول واحد استخراج رمز ارز بطور کامل صادر و ارز حاصل از طریق بانک مرکزی نقد میگردد که در حدود ۱۰۰ میلیارد ریال بدون ماینر سرمایه گذاری شده است و برای تهیه ماینرها ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر سرمایه گذاری نیاز است . در صورت راه‌اندازی در مرحله اول ۴ نفر و تا سقف ۱۰ نفر بطور مستقیم مشغول خواهند شد.

مدیرعامل شرکت استخراج کننده رمز ارز دیجیتال با بیان اینکه این واحد جهت استخراج رمز ارز نیاز مبرم به آب برای سیستم خنک کننده و برق دارد، اظهار داشت: کمبود هر یک از این زیرساخت‌ها با توجه به بحث صادرات و ارزآوری (اگر مهم باشد) و اهمیت آن زمانی که کشور به ارز نیاز دارد، نمود پیدا می‌کند. البته کمبود آب در حال حاضر بسیار مشهود است که واحد برای تهیه آب از طریق تانکر از اسفراین یا روستاهای اطراف اقدام می‌کند. (با توجه به شیب زمین اگر آبی هم در مخزن شهرک باشد که البته همیشه خالی است و به ما نمی رسد).

حیدری، همچنین ادامه داد:  علاوه بر نیازهای آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت واحدهای تولیدی شهرک نیازمند امنیت می باشند تا برای سرمایه‌گذاری خیالی آسوده داشته باشند و فکر می کنم حضور نیروهای انتظامی در شهرک می تواند مانع سرقت از کارخانه‌های مستقر در شهرک شود.

وی، تأکید کرد: هر واحد تولیدی که از نظر زیرساخت های برق، آب، گاز، تلفن و اینترنت تامین باشد و مشکلی نداشته باشد در جهت ارتقای تولید می تواند تفکر و اقدام کند در غیر این صورت سرمایه‌گذار بایستی وقت خود را بدنبال آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت باشد، کما اینکه این واحد ماه های زیادی بدنبال این زیرساخت ها تلاش کرده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امید است با تدبیری که مسئولین محترم برای تأمین زیر ساخت ها می اندیشند این مشکلات مرتفع شود تا تولیدکنندگان بتوانند بدون دغدغه به تولید خود ادامه دهند و دستگاه های خدمات رسان با انجام تعهد خود نسبت به تأمین این زیرساخت‌ها، آنها را حمایت کنند تا گامی در جهت توسعه و آبادانی استان و کشور برداشته شود .