عملیات توسعه زیرساخت فیبر نوری شهر های گرمه ، ایور و درق آغاز شد

دنیای اقتصاد_خراسان شمالی: عملیات اجرای پروژه توسعه زیرساخت های ارتباطی در شهرستان گرمه،طی مراسمی با حضور  مدیر مخابرات منطقه، فرماندار ، امام جمعه ، رئیس شورای اسلامی استان ، شهردار و جمعی از سایر مدیران این شهر، آغاز شد.

مهندس علی اصغرپور در این مراسم طی سخنانی  اظهار کرد: با توجه به عصر حاضر که عصر اقتصاد دیجیتال است در مخابرات سعی شده با هدف توسعه ارتباطات شهری، مدل فنی و اقتصادی کاملی طراحی شود تا از نظر زیرساختی، ارتباطات و دسترسی مردم استان به اینترنت پرسرعت را متحول سازد.

وی خاطر نشان کرد:  دراین طرح، بصورت همزمان علاوه بر پروژه فیبر پایش شهردلری و همچنین پیاده سازی و اجرای پروژه نجما (نهضت جهادی مخابرات ایران) برای توسعه شبکه مدیریت شهری و دسترسی شهروندان به اینترنت پرسرعت فیبر نوری( FTTH )، اتصال مدارس ، بانکها ، دستگاههای اجرایی و همچنین شعب اخذ رای به شبکه فیبر نوری در نظر گرفته شده است.

رسول علی اصغرپور اجرای این پروژه را با مشارکت و همکاری مخابرات منطقه خراسان شمالی و شهرداری های گرمه،ایور و درق  و در مجموع با حجم  بیش از ۵۰ کیلومتر فیبر نوری با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال دانست.

گفتنی است: این پروژه به عنوان یکی از پروژه های بزرگ و ارزشمند سال جاری مخابرات منطقه و شهرستان گرمه می باشد که با برنامه ریزی انجام شده تا یک ماه آینده پروژه در شهر گرمه به پایان خواهد رسید و سپس اجرای آن در شهرهای ایور و درق ادامه می یابد.

بنا به این گزارش در بخش دیگری از این مراسم، علی بداغی رئیس شورای اسلامی استان خراسان شمالی نیز طی سخنانی از توجه ویژه مخابرات در جهت توسعه ارتباطات متوازن در سطح شهرستان های مختلف استان، تقدیر کرد .

قاضوی فرماندار گرمه نیز ضمن اشاره به فعالیتهای گسترده یکسال اخیر مخابرات در زمینه توسعه زیرساختها و همچنین سایر دستگاههای خدمات رسان در  سطح این شهرستان و ضرورت بهره مندی از اینترنت در زندگی امروزی، خواستار همکاری شهرداری با مخابرات برای اجرا و پوشش حداکثری  طرح توسعه فیبر نوری در این منطقه شد.

حجت الاسلام و المسلمین رحمانی،امام جمعه گرمه نیز آغاز عملیات اجرای طرح توسعه زیرساختهای ارتباطی در این شهر را همزمان با هفته بسیج به اتفاقی نیک برشمرد و اظهار امیدواری کرد:با تلاش مدیران و کارکنان مخابرات،بزودی تمام مردم از مزایای این پروژه بهره مند شوند.