رونمایی از دیزلی‌های جدید بهمن عکس: علی محمدی

در مراسم موردنظر اما حسین خضری مدیرعامل بهمن دیزل از برنامه‌‌‌های این شرکت برای تنوع بخشی به سبد محصولات تجاری خبر داد. وی ضمن آسیب‌شناسی وضعیت خودروهای تجاری در ایران، به کمبود برخی محصولات در این بازار اشاره کرد و گفت: تنوع‌بخشی به سبد محصولات تجاری از نظر وزن قابل حمل ادامه خواهد داشت و بهمن دیزل نسبت به پوشش خلأ‌‌‌های موجود بازار خودروهای تجاری اهتمام جدی دارد.

وی کامیون فورس جدید را یکی از حلقه‌‌‌های مفقوده ناوگان حمل‌ونقل دانست و گفت: با توسعه داخلی ‌‌‌سازی کابین و شاسی کامیون فورس به زودی ساخت داخل این محصول به بیش از ۳۰‌درصد افزایش می‌‌‌یابد. وی افزود: توسعه محصول برنامه بهمن دیزل است، به طوری که هم‌‌‌اکنون این شرکت محصولاتی از ۵/۳ تن تا ۴۴ تن را در رده تجاری و باری تولید می‌کند و در کنار محصول ۱۲تن که تمرکز اصلی تولید در این شرکت است، در سال ۱۴۰۲ نیز محصولی ۱۸تن به بازار معرفی خواهد کرد. خضری با اشاره به کلیدسپاری BD۳۰۰ گفت: این محصول از خانواده امپاور است و خودرویی به‌روز با قابلیت‌‌‌های رفاهی قابل‌توجه به شمار می‌رود که می‌تواند تحولی در رده باری ۱۹تن ایجاد کند و خوشبختانه توانسته جایگاه خوبی در بازار به دست بیاورد.

در ادامه مراسم اما ابراهیم افشار، مدیر توسعه کسب و کار خودروهای تجاری گروه بهمن با اشاره به کیفیت و امکانات فورس۱۲ تن تولیدی بهمن دیزل گفت: موتور این محصول CUMMINS با استاندارد آلایندگی یورو۵ EEV با ۴ سیلندر سوپاپ بالا با تزریق مستقیم است. وی افزود: فورس ۱۲تن به سیستم هشدار حرکت بین خطوط LDWS و سیستم ترمز اضطراری هوشمند AEBS مجهز است. افشار یادآور شد: با مطالعه پیامدهای مثبت این تکنولوژی‌‌‌ها در افزایش ایمنی و کاهش صدمات ناشی از تصادفات خودروی تجاری، این امکانات را به محصول فورس ۱۲ تن اضافه کردیم.

کابین کامیونت فورس جدید دارای تاییدیه استحکام کابین بر اساس استاندارد اروپا بوده و کابینی بزرگ با امکانات پیشرفته است که مجهز به صندلی پنوماتیک راننده با قابلیت تنظیم در ۶ جهت، مولتی مدیا TFT لمسی (رادیو رهیاب، بلوتوث SD ,USB)، کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی مدیا و کروز کنترل برروی غربیلک فرمان است. کامیونت فورس ۱۲ تن جدید مجهز به گیربکس دستی Fast) BJS۸TE) و مخزن سوخت با ظرفیت ۶۰۰ لیتر از جنس آلومینیومی است. سیستم تعلیق جلوی این کامیون از نوع فنر تخت چند لایه پارابولیک بوده همچنین کامیونت فورس ۱۲ تن گروه بهمن مجهز به کمک فنرسیستم تعلیق عقب از نوع فنر تخت چند لایه است.

Ali Mohammadi (10 of 79) copy