رونمایی از آریزو5 اسپرت

آریزو ۵ از سال ۱۳۹۵ توسط گروه صنعتی مدیران‌‌‌خودرو وارد ایران شد و به دلیل استقبال گسترده، تا سه نسل به‌‌‌روزرسانی شده است.  حال قرار است نسل چهارم این سدان با نام آریزو ۵Sکه نسخه به‌‌‌روز شده آریزو ۵ توربو است، وارد بازار کشور شود. بر این اساس شرکت مدیران خودرو جمعه شب این خودرو را که ظاهری اسپرت‌تر و امکاناتی جدید دارد در مراسمی رونمایی کرد .

از جمله تغییرات ظاهری ایجاد شده در آریزو۵ اسپرت می‌‌‌‌توان به جلو پنجره جدید به کار رفته در این خودرو و همچنین دیفیوزرهای جدید عقب اشاره کرد که در مجموع حس اسپرت بیشتری را به سدان جدید ام وی ام بخشیده‌اند. از نظر امکانات اضافه شده به آریزو۵ اسپرت نیز می‌توان به گرم‌کن صندلی‌های جلو، صندلی برقی راننده، ریموت استارت انجین با قابلیت خاموش و روشن خودرو، تنظیم جهت وزش باد از مانیتور و … اشاره کرد.

از  موارد دیگر نیز می‌توان  تودوزی جدید این خودرو  که با نسخه قبلی این خودرو متفاوت است را برشمرد. همچنین طراحی داخلی جدید و  استفاده از رنگ‌بندی‌های خطی در آریزو اسپرت را نیز می‌توان از نکات قابل توجه سدان ام وی ام دانست.آریزو ۵ اسپرت همچون آریزو ۵ توربو از پیشرانه ۵/ ۱ لیتری توربو شارژ بهره می‌برد که از طریق گیربکس CVT ۹ سرعته ۱۴۷ اسب بخار  توان و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار سرنشینان خودرو قرار می‌دهد و مى‌توان گفت این خودرو، نسخه جذاب‌تر، آریزو ۵ توربو، سدان است.

آریزو ۵ جدید اسپرت به کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان جلو، کیسه‌‌‌های جانبی و کیسه هوای پرده‌‌‌ای مجهز است. همچنین سیستم‌‌‌های پایداری Bosch ۹.۱ (TCS, HAC, EBA) ، سیستم نمایش میزان فشار باد تایرها، ترمزهای دیسکی مجهز به ABS+EBD، ترمز پارک برقی و اتوهولد مجموعه امکاناتی هستند که ۵ ستاره ایمنی C-NCAP  چین را برای خانواده آریزو ۵ به ارمغان آورده‌‌‌اند.

از مزایای مهم دیگر خودروی آریزو ۵ اسپرت می‌توان به فضای داخلی و حمل بار جادار در مقایسه با رقبا اشاره کرد که برای خودرویی در این سگمنت کاملا ایده‌آل و جادار است. همچنین آریزو ۵ اسپرت دارای امکانات گسترده‌تر ایمنی در مقایسه با رقبای خود است، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای در کنار سیستم‌های پایداری الکترونیکی ، کنترل ضد لغزش و کنترل در سربالایی مجموعه کاملی از امکانات ایمنی را فراهم آورده تا در مجموع آسایش خاطر را برای دارندگان این خودرو پدید آورد.

قیمت آریزو ۵ اسپرت هنوز به صورت رسمی از سوی مدیران خودرو اعلام نشده اما به احتمال زیاد با عددی بین یک میلیارد و صد تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عرضه خواهد شد.

عکس جدید copy