کیانوش پورمجیب در این نشست، تعامل و هم‌‌‌افزایی قطعه‌‌‌ساز و خودروساز را زمینه‌‌‌ساز رشد و تعالی صنعت خودرو در رسیدن به قله‌‌‌های پیشرفت و فناوری دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از همه اجزای مجموعه قطعه‌‌‌سازان به منظور هماهنگی بیشتر و تسریع در تولید و تامین با رویکرد تعامل ضروری است.

وی با تاکید بر شایستگی قطعه‌سازان در تولید با کیفیت خودرو اظهار کرد: رفع مشکلات کیفی نظیر قطعات ریسکی از سویی با مراقبت‌‌‌های ویژه در خط تولید و از سوی دیگر با مدیریت دقیق‌‌‌تر متولیان قطعه‌سازی و هدایت و راهبری شرکت ساپکو میسر است و ساپکو در این مساله با هدف ساماندهی هرچه بهتر تامین منابع، در حال تدوین سیاست‌‌‌های جدید انتخاب سازندگان بوده و روشن است اقدامات جدید به منظور حفظ و ارتقای کیفیت و جایگاه قطعه‌سازان در صنعت خودروی کشور صورت خواهد گرفت.

پورمجیب با اشاره به تاثیر عوامل بیرونی نظیر قیمت‌گذاری دستوری در تعیین قیمت‌‌‌تمام‌‌‌‌‌‌شده، خواستار تشکیل کارگروه مشترک به منظور توسعه دانش و کسب اطلاعات دقیق‌‌‌‌تر در تعیین قیمت به‌‌‌روز محصولات شده و ادامه داد: حجم بار تفکیک قطعات و آنالیز قیمت در روال کنونی در ساپکو متمرکز است، اما کافی نیست و نیاز به کارگروه مشترک جهت استماع نظرات قطعه‌سازان و افزایش دانش متولیان امر در تعیین قیمت ‌‌‌تمام‌‌‌شده بیش‌‌‌از‌‌‌پیش احساس می‌شود.

در این نشست محمدرضا نجفی‌منش رئیس هیات‌مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور نیز در رابطه با قطعات پرریسک و بازگشتی گفت: در خصوص قطعات پرریسک، هم‌‌‌افزایی و دخالت بیشتر شرکت ساپکو در فرآیند ضروری است. شرکت ساپکو با همکاری شرکت ایتراک ‌‌‌می‌تواند آزمایش‌‌‌های بیشتری در این زمینه انجام دهد.