رنگ «نیسان آبی» آپشن است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اسلام‌پناه در یک برنامه تلویزیونی درباره توقف تولید خودروهای غیراستاندارد گفت: پس از بررسی‌‌ها به این جمع‌بندی رسیدیم که تعدادی خودرو از جمله پژو ۴۰۵، سمند و تیبا ۱ و ۲ را از مدار تولید خارج کنیم که این کار انجام شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به پرسشی درباره تولید نیسان وانت زامیاد که استانداردهای آن با استانداردهای دنیا مطابقت ندارد، گفت: علاقه‌ تولیدکننده به تولید این خودرو خیلی زیاد است. تا شهریور ۱۴۰۳ فرصتی برای بهبود این خودرو دادیم، هر چند در این فاصله، اصلاح و بهبودهایی هم در آن شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: پلتفرم نیسان یک بن سازه‌ ۵۷-۵۶ ساله است. ما می‌‌گوییم اگر اصرار به ادامه تولید دارید، حداقل تغییراتی متناسب با استانداردهای روز را در این محصول اجرایی کنید.

اسلام‌پناه افزود: بعضا با بعضی از این مجموعه‌‌ها باید با زبان ۵۰ سال پیش صحبت کنیم. تلاش می‌‌کنیم هم حق مصرف‌کننده را رعایت کنیم و هم تولید متوقف نشود.

اسلام‌پناه در خصوص عدم تغییر رنگ نیسان آبی گفت: دوستان می‌گویند این رنگ آپشن خودرو به حساب می‌آید و اصلا کل برند نیسان آبی به همین رنگش است.