احمد نعمت‌بخش با اشاره به زیان بیش از ۵ هزار میلیارد تومانی خودروسازان در نیمه نخست امسال، افزود: این مدل قیمت‌گذاری، نوعی سرکوب مالی به حساب می‌آید. وی تاکید کرد: اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودروها سبب هجوم دلالان به سمت این بازار می‌شود. نعمت‌بخش با بیان اینکه اکنون تنها راه‌حل برون‌رفت از این شرایط، فروش خودرو در حاشیه بازار است گفت: اگر خودرو را با قیمت واقعی به بازار عرضه کنیم، بیش از ۸۰ درصد تقاضای فعلی از بین خواهد رفت؛ زیرا دیگر سودی در خرید و فروش خودرو برای دلالان وجود نخواهد داشت در نتیجه، قیمت خودرو پایین خواهد آمد.

دبیر انجمن خودروسازان با تاکید بر اینکه مدیران خودروسازی نمی‌توانند در شرایط فعلی معجزه کنند، افزود: خودروهای داخلی حدود ۲ هزار دلار ارز بری دارند و ارزی را که ۴ هزار و ۲۰۰ تومان می‌خریدیم، حالا باید در بازار نیما حدود ۸ هزار تومان بخریم؛ از طرفی، مواد اولیه مانند آلومینیوم و فولاد نیز بیش از دو برابر گران شده‌اند.  وی ادامه داد: قبول دارم افزایش قیمت سبب پایین آمدن قدرت خرید مشتریان شده و خیلی‌ها نمی‌توانند خودرو بخرند، اما راه حل این مشکل این است که بانک‌ها و شرکت‌های لیزینگ جلو بیایند و برای متقاضی امکان خرید فراهم کنند. دبیر انجمن خودروسازان اظهار کرد: به قول مدیر عامل سایپا، هر پرایدی که تحویل مشتری می‌دهیم مثل این است که ۱۲ میلیون تومان هم در داشبورد آن می‌گذاریم، به این معنی که خودرو را ارزان می‌فروشیم. نعمت‌بخش افزود: توان مالی خودروسازان روز‌به‌روز ضعیف‌تر و کمتر می‌شود و در نتیجه نمی‌توانیم بدهی قطعه‌سازان را بدهیم و آنها هم نمی‌توانند به میزان کافی قطعه تولید کنند و به خودروساز برسانند.

نعمت‌بخش همچنین با اشاره به اقدامات دستوری و سیاسی در صنعت خودرو گفت: طی این سال‌ها اشخاص با نفوذی مانند نمایندگان مجلس، افرادی را معرفی کردند برای استخدام و از آن سو خودروسازان را مجبور می‌کردند در برخی شهرها اقدام به احداث سایت کنند؛ این نشان می‌دهد هر چند زیر ۲۰ درصد سهام خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا متعلق به دولت است، اما چون انتخاب مدیران از طریق دولت صورت می‌گیرد، همواره فشارهایی از بیرون به خودروسازان وارد می‌شود؛ در گذشته دولت ما را مجبور کرد برویم آن سر دنیا در ونزوئلا چند ۱۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کنیم و حالا اوضاع این کشور به هم ریخته و پول ما را هم پس نمی‌دهند. نعمت‌بخش تاکید کرد: اصلاً قبول ندارم که از خودروسازان حمایت ویژه می‌شود؛ وقتی آقای سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی شد، گفت که واردات به نقدینگی ارزی فشار می‌آورد و دلار بالا می‌رود، به همین دلیل تعرفه خودرو را ۵۵ درصد کردند، حال آنکه همه فکر می‌کنند ما این کار را کرده‌ایم. 

دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به موضوع کیفیت خودرو عنوان کرد: وقتی قطعه ساز برای افزایش قیمت به ما مراجعه می‌کند، می‌گوییم در کل می‌توانیم ۷ درصد افزایش بدهیم و خودت برای اضافه هزینه ها، فکری بکن قطعه‌ساز هم به ناچار و برای کاهش هزینه تولید، از کیفیت کار می‌زند. وی  گفت: سازمان حمایت قیمت جدید خودروها را از دو ماه پیش تعیین کرده، منتها آقای شریعتمداری (وزیر صنعت سابق) دست دست کرد و چون نمی‌خواست این موضوع به پای وی نوشته شود، قیمت‌ها را ابلاغ نکرد. در حال حاضر آقای رحمانی (وزیر صنعت) هم هنوز کاری انجام نداده و تکلیف ما را روشن نکرده است.