روز گذشته هر دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته قیمت بالای ۱۵۰ میلیونی یافته بود به کمتر از ۱۲۵ میلیون تومان رسیده و پژو ۴۰۵ بنزینی قیمتی کمتر از ۱۱۵ میلیون تومان دارد. همچنین در گروه خودروهای خارجی، افت ۱۰۰ میلیونی قیمت مزدا ۳ از بازار به گوش می‌رسد.

یک کارشناس بازار خودرو در این زمینه گفت: منتظر ابلاغ بخشنامه جدید قیمتی از سوی ایران خودرو و سایپا هستیم، اکنون همه چیز تعیین تکلیف شده و فروشندگان نیز باید تابع قوانین و مقررات باشند.

وی بیان کرد: ورود شورای رقابت و دخالت در قیمت‌ها، سبب شد تا شایعات افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی قیمت‌ها فروکش کند و با شرایط یاد شده و نظارت دستگاه‌های ناظر، ریزش قیمت‌ها در بازار سرعت گرفته است.

این کارشناس با اشاره به ممنوعیت درج قیمت در سایت‌های خودرویی، یادآور شد:‌ در گذشته شاهد بودیم گروه‌هایی در فضای مجازی به اعلام قیمت‌های دلخواه برای خودروها می‌پرداختند و نبض بازار را در اختیار گرفته بودند، اما دیگر نمی‌توانند به هرج و مرج در بازار دامن بزنند.

وی تاکید کرد: انجام معاملات در نمایشگاه‌های خودرو و دارای پروانه کسب، خواست همه فعالان این بازار است و هیچ معامله‌ای نباید بدون درج کد رهگیری انجام شود تا جا و مکان معاملات مشخص بوده و اگر مشکلی پس از انجام معامله پیش آمد، افراد پاسخگو باشند.