فرهاد به‌نیا ضمن اشاره به آخرین جلسه برگزار شده میان انجمن سازندگان قطعه و یکی از دو خودروساز بزرگ، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد تمامی مطالبات بالای ۱۲۰ روزه قطعه‌سازان پرداخت و همچنین جانب عدالت در پرداخت مطالبات قطعه‌سازان رعایت شود.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، توقف قراردادهای داخلی‌سازی قطعات جدید را دیگر مشکل فعلی این صنعت دانست و گفت: قرار بر این شده است که  اقدامات موثری صورت گیرد تا‌ قراردادهای داخلی‌سازی قطعات جدید، دوباره پیگیری شود.

به‌نیا خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه فولاد در بورس عرضه می‌شود و از قیمت‌گذاری معاف شده است، یک پیشنهادی که توسط گروه سایپا به وزارت صمت در همان جلسه خودروسازان در وزارتخانه مذکور ارائه شد و به تصویب هم رسید، این بود که حدود ۵۵ درصد تولیدات خودرویی هر دو خودروساز توسط شورای رقابت قیمت‌گذاری و ۴۵ درصد محصولات توسط هیات‌مدیره خودروسازان قیمت‌گذاری شود. سخنگوی انجمن سازندگان قطعه تا‌کید کرد: این موضوع مطرح و مورد توافق قرار گرفت. با محقق شدن این تصمیم، احتمالا خودروهای پرمصرف بازار توسط شورای رقابت و خودروهایی که قیمت‌های بالاتری دارند، توسط هیات‌مدیره خودروسازان تعیین قیمت خواهند شد.