به گزارش سایپانیوز، کرایسلر که اکنون یکی از برندهای استلانتیس به حساب می‌آید، به همراه اتحادیه‌های کارگری در آمریکا و همچنین فورد و جی‌ام، در یک بیانیه خبری مشترک و با هماهنگی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، به کارگران اجازه داده‌اند از ماسک استفاده نکنند، حتی اگر واکسن نزده‌اند، به‌ویژه در کارخانه‌هایی که ریسک ابتلا به ویروس کووید-۱۹ در آن بالا نیست.

CDC پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد که ۹۳‌درصد از حوزه‌های استحفاظی که کارخانه‌های خودروسازی در آن قرار دارند، ریسک ابتلا به ویروس کرونا در آنها بالا نیست. تقریبا تمام ایالات میشیگان که سه خودروساز بزرگ در آن کارخانه دارند مشمول این دستورالعمل و آیین‌نامه هستند.

سه غول بزرگ خودروسازی در آمریکا هرگز واکسن را برای هزاران کارگر خود که عضو اتحادیه‌های کارگری هستند اجباری نکرده‌اند. فقط در پاییز گذشته، فورد و استلانتیس واکسن را برای کارگران روزمزد غیر‌عضو در اتحادیه کارگری اجباری کردند. هر سه خودروساز البته زدن واکسن در کارخانه‌های کانادای خود را اجباری کرده بودند.

مراکز کنترل و پیشگیری بیماری و آژانس‌های سلامت عمومی جهانی توصیه کرده بودند که برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا بهتر است ماسک زده شود اما اکنون بازدهی و اثربخشی ماسک نزد آنها زیر سوال رفته است. برخی از مقام‌های مسوول دولتی هم با اجباری بودن ماسک مخالف هستند.