نتایج یک گزارش جدید نشان می‌دهد که چین تا پایان سال ۲۰۰۶ با پایین کشیدن آلمان، به سومین تولیدکننده بزرگ خودرو جهان تبدیل خواهد شد. به گزارش «ایسنا»، شبکه خبری دویچه‌وله با انتشار این گزارش اعلام کرد: چین تا پایان امسال حدود ۹/۵میلیون دستگاه خودرو تولید خواهد کرد که انتظار می‌رود تا پایان دهه جاری به ۱۰‌میلیون دستگاه در سال افزایش یابد که این میزان برابر با آمار کنونی آمریکا و ژاپن خواهد بود.

با احتساب این ارقام، چین خواهد توانست با پشت‌سر گذاشتن آلمان که تولید ۳۸/۵میلیون دستگاه برای آن پیش‌بینی می‌شود، در رتبه سوم بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در جهان قرار گیرد.

در‌حال‌حاضر آمریکا با حجم تولید سالانه ۱۱‌میلیون دستگاه خودرو در سطح جهان پیشگام است و پس از آن ژاپن با ۶۳/۱۰میلیون دستگاه در رتبه دوم ایستاده است.

بر‌اساس این گزارش، در پایان سال ۲۰۰۶ حجم تولید جهانی خودرو با ۴درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۶۴‌میلیون دستگاه خواهد رسید. همچنین پیش‌بینی شده است تا سال ۲۰۱۵ تولید جهانی خودرو به ۷۵‌میلیون دستگاه در سال افزایش یابد.

در‌خصوص بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان نیز انتظار می‌رود، تویوتا ژاپن با پشت‌سر گذاشتن جنرال‌موتورز بتواند با تولید ۵/۷‌میلیون دستگاه در سال ۲۰۰۶ در رتبه نخست جهان قرار گیرد و پس از آن فورد در جایگاه دوم خواهد ایستاد.