معاون وزیر صمت در پاسخ به این پرسش که چرا عرضه خودروهای وارداتی به‌کندی انجام می‌شود، افزود: خودروهای وارداتی باید توسط شورای رقابت قیمت‌گذاری شوند و پس از ابلاغ قیمت نهایی، در سامانه یکپارچه برای عرضه به مشتریان و پرداخت وجه، بارگذاری شوند. وی اظهار کرد: تاکنون فقط قیمت خودروی وارداتی چانگان توسط شورای رقابت تعیین و ابلاغ شده و قیمت سایر خودروهای وارداتی تعیین و ابلاغ نشده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: پیش از این، تعدادی خودروی وارداتی چانگان که توسط شرکت سایپا وارد شده بود برای عرضه در سامانه بارگذاری شد اما در زمان عرضه، قیمت نهایی این خودرو هنوز توسط شورای رقابت ابلاغ نشده بود. بنابراین جهت عرضه این خودرو در سامانه یکپارچه، قیمت به صورت علی‌الحساب اعلام شد‌، اما پس از نهایی شدن قیمت، مشکلاتی برای خریداران ایجاد شد و عده‌ای اعلام کردند که پیش‌بینی نمی‌کرده‌اند قیمت خودروی چانگان مبلغ تعیین‌شده باشد، بنابراین این خریداران برای تکمیل باقیمانده وجه با مشکلاتی مواجه شدند.

وی افزود: برای جلوگیری از تکرار این قضیه منتظر هستیم تا شورای رقابت قیمت خودروهای وارداتی را ابلاغ کند و سپس عرضه سایر خودروهای وارداتی در سامانه انجام شود و ثبت‌نام‌کنندگان براساس نوبت خودروهایشان را تحویل بگیرند. ضیغمی گفت: اکنون امکان بارگذاری و عرضه حدود ۴ تا ۵هزار خودروی وارداتی در سامانه وجود دارد، اما از این کار امتناع می‌کنیم تا قیمت نهایی آنها مشخص شود. رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: بنابراین وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان توسعه تجارت دستور داده است تا در راستای تسریع در تحویل خودروهای وارداتی ظرف هفته جاری قیمت‌گذاری سایر خودروهای وارداتی آماده برای تحویل انجام شود و این خودروها جهت عرضه در سامانه بارگذاری شوند.