وی ادامه داد: تولید اتوبوس برقی در حال آغاز است؛ مثلا در مپنا تقریبا در خصوص نوآوری، طراحی و ساخت نمونه طی دو سه سال گذشته اقداماتی انجام دادیم و در بازدیدی که رئیس‌جمهور اردیبهشت‌ماه امسال از مپنا داشتند، به اداره استاندارد دستور داد که شتاب بیشتری بدهند که اتفاق مبارکی افتاد. وزیر صمت تاکید کرد: نخستین اتوبوس برقی را با استفاده از ظرفیت‌های استانداردسازی خودمان تولید کردیم که یک اقدام مهم است. سازمان استاندارد هم با تمام دقت این کار را انجام داد و انصافا کار خوبی بود که با دستور رئیس‌جمهور انجام شد.

علی‌آبادی همچنین با اشاره به نیاز شهرداری تهران به هفت‌هزار دستگاه اتوبوس، گفت: نیاز تهران به اتوبوس براساس حجم جمعیت و ترافیک توسط شهرداری تهران اعلام می‌شود که نیاز به هفت‌هزار دستگاه عدد قابل قبولی است، ولی این عدد برای شهرهای مختلف متفاوت و بسته به ترافیک آنهاست. وزیر صمت با اعلام اینکه سیاست این وزارتخانه در بخش خودرو، حرکت به سمت تولید خودروهای برقی است، بیان کرد: در وزارت صمت ۲۰ طرح پیشرانه تعریف کردیم و در بحث‌های صنعت به دنبال ایجاد تحول هستیم که این اقدامات به مردم معرفی خواهد شد. علی‌آبادی با اشاره به وضعیت تاکسی‌های برقی گفت: برای تاکسی‌ها برنامه‌ای در دستور کار است. چند روز پیش برای آزمایش یکی از جایگاه‌ها شارژ برق خودرو به چند نقطه شهر رفتم که وجود برخی از ایرادات درست بود، مثلا برخی جایگاه‌ها کار نمی‌کردند یا اینکه دچار ایراد بودند که دستور بررسی و حل مشکل را دادیم، البته بیشتر جایگاه‌ها مشکلی نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال تقریبا در اغلب راه‌ها، جایگاه شارژ ایجاد خواهیم کرد تا خودروهای برقی، از شارژ ماشین استفاده کنند. علی‌آبادی با بیان اینکه افزایش ظرفیت نیروگاهی، عمدتا انرژی‌های تجدیدپذیر در دست اقدام است، گفت: هدف این است که بیشتر انرژی مورد نیازمان را از انرژی سبز دریافت کنیم. البته از سوخت‌های فسیلی هم می‌توان برای تولید برق استفاده کرد تا در شارژ خودروهای برقی مصرف شود. علی‌آبادی خاطرنشان کرد: دولت با همه شرایط سختی که دارد، موضوع برقی کردن را اولویت اول گذاشته است و شخص رئیس‌جمهور و وزیر کشور روزانه موضوع برقی‌سازی خودروها را پیگیری می‌کنند. از آنجایی که اراده ملی وجود دارد در صورتی که مردم هم همراهی کنند، من اطمینان می‌دهم که ما خیلی زود به سمت خودروهای هوشمند می‌رویم.