از آن سو شورای رقابت می‌گوید هیچ مجوزی برای فروش خودرو در حاشیه بازار صادر نشده است، با‌این‌حال قطعه‌سازان بسیار پیگیر اجرایی شدن توافق موردنظر هستند. این وسط اما پرسش مهمی در ذهن افکار عمومی ایجاد شده است. آنها می‌پرسند مگر خودروسازان تولید مازاد دارند که می‌خواهند آنها را در حاشیه بازار بفروشند؟  

در پاسخ به این پرسش سایپا در بیانیه‌ای اعلام کرده که بیش از ۴۰هزار دستگاه خودروی مازاد دارد.

در این بیانیه که خبرگزاری تسنیم منتشر کرده، آمده است: «گروه خودروسازی سایپا مطابق دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری ابلاغ‌شده از سوی شورای رقابت در اردیبهشت‌ماه سال جاری و همچنین طی اجرای مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو، نسبت به عرضه محصولات خود در این سامانه اقدام کرده که طی آن ۹۳۳هزار و ۱۶۳ متقاضی با انتخاب یکی از محصولات گروه سایپا مشارکت داشته‌اند. بر این اساس، گروه سایپا ‌مطابق سیاست‌های کلان وزارت صمت و با هدف پاسخگویی به تمام درخواست‌ها و همچنین برنامه تولید نسبت به اولویت‌بندی متقاضیان تا موعد تحویل پایان سال ۱۴۰۳ اقدام کرده است. با برنامه‌ریزی‌های صورت‌پذیرفته و ایفای به‌موقع تعهدات برای ۸۵درصد متقاضیان یعنی ۸۰۴هزار و ۲۰۵ نفر فراخوان صادر شد که از این تعداد ۲۰۵هزار و ۵۰۹ نفر (حدود ۲۵درصد) اقدام به واریز وجه و ثبت‌نام نهایی کرده‌اند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «سایپا در سال ۱۴۰۲ با اولویت قرار دادن شعار سال مبنی بر «افزایش تولید و مهار تورم» و همچنین دستور ۸ماده‌ای ریاست محترم جمهور در مسیر افزایش تیراژ تولید و تنوع محصولات و کیفی‌سازی خودروها،‌ اجرای استانداردهای ۸۵گانه و ... حرکت کرد. به عنوان مثال در سال جاری ۳۷هزار و ۷۷ دستگاه خودروی شاهین تولید شد و این در حالی است که سال گذشته و در مدت مشابه عدد یاد‌شده ۲۵هزار و ۸۹۰ دستگاه بود. با عنایت به اینکه میزان عرضه محصولات در مرحله دوم سامانه و اولویت‌بندی متقاضیان متناسب با ظرفیت تولید در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ لحاظ شده، لذا با توجه به استقبال از فراخوان‌های صورت‌پذیرفته (معادل ۲۵ درصد) قاعدتا برنامه‌های پیش‌بینی شده و استمرار روند رو به رشد تولید، رشد تولید محقق شده در سال جاری به‌ عنوان موجودی مازاد است. گروه خودروسازی سایپا با رعایت حقوق تمام متقاضیان مشارکت کننده در مرحله دوم سامانه، در اجرای آخرین طرح فروش خود، در دی‌ماه ابتدا نسبت به فراخوان مجدد این متقاضیان جهت انتخاب خودروهای عرضه‌شده اقدام و  سپس نسبت به اجرای طرح برای عموم اطلاع‌‌رسانی کرده است».

سایپا همچنین تاکید کرده «تولید گروه سایپا از ابتدای سال تا کنون ۳۷۴هزار دستگاه بوده و تا پایان سال جاری تعداد ۱۸۹هزار دستگاه تعهد باقی مانده است که ۴۴هزار دستگاه آن موجود و در مرحله تحویل به مشتری قرار دارد و ۷۱هزار دستگاه آن نیز به سال ۱۴۰۳ مربوط می‌شود. با در نظر گرفتن تعداد تعهد یاد‌شده و با کسر ۱۱۵هزار دستگاه از کل ۱۸۹ هزار دستگاه تعهد گروه سایپا تا پایان سال، ۷۴هزار دستگاه باقی می‌ماند که با پیش‌بینی ۱۲۰هزار دستگاه تولید تا پایان سال، تعداد ۴۶هزار دستگاه تولید مازاد بر تعهدات خواهد بود و سایپا می‌تواند آنها را به صورت فروش فوق‌العاده ۹۰روزه عرضه کند. در فراخوان سایپا، ۲۵هزار نفر شرایط احراز ثبت‌نام را نداشته‌‌اند و از ۹۵هزار نفر باقی‌مانده نیز حدود ۳۰درصد شرایط واریز وجه دارند و عددی که منجر به ثبت‌نام قطعی می‌شود کمتر از ۲۵هزار نفر خواهد بود. لذا با توجه به اتمام تعهدات، گروه سایپا این امکان را دارد که برای سال ۱۴۰۳ اقدام به پیش‌فروش محصولات خود کند».