گروه خودرو - معاون تضمین کیفیت پارس خودرو دیروز در نشست خبری خود با خبرنگاران، پراید را خودرویی دانست که طی دو سه سال اخیر رشد مناسبی از نظر کیفیت داشته و در حال حاضر حتی بالاتر از استانداردهای داخلی قرار دارد و استانداردهای کشور را پاس می‌کند. به عقیده مجتبی استاد رحیمی طی این چند سال در پارس خودرو بهبود کیفیت ۳۲ درصدی در محصولات ایکس۱۰۰ اتفاق افتاده است که این اتفاق با اجرایی شدن این پروژه در سال‌های گذشته رقم خورده است. وی تأکید کرد که نباید پراید ۸ میلیون تومانی را با تیانای ۸۵ میلیون تومانی مقایسه کرد هر چند پراید از نظر تست کرش، یک و نیم ستاره از زانتیا هم بالاتر است.

به گفته استاد رحیمی این شرکت برنامه‌هایی هم برای استفاده از کمربندهای ایمنی پیش‌ برنده دارد که در حال حاضر در تمام محصولات رنو و نیسان وجود دارد. معاون تضمین کیفیت پارس خودرو تولید قطعات را نیز نیازمند نظارت‌های تخصصی کیفیت دانست و گفت: بعضی وقت‌ها متاسفانه این مراحل در تولید قطعات فاکتور گرفته می‌شود. اما اگر این مراحل طی شود صنایع ما توانمندی تولید با کیفیت را دارند. استاد رحیمی در این نشست از چشم‌انداز ۵ ساله پارس خودرو که از ۲ سال پیش آغاز شده هم گفت. بر اساس این چشم‌انداز تا ۳ سال آینده تمام محصولات تولیدی این شرکت بدون عیب به دست مشتریان می‌رسد. در این طرح دو موضوع تحویل محصول بدون عیب به مشتری و تولید محصول بدون عیب دیده شده که بر اساس این طرح سال گذشته بخشی از محصولات این شرکت بدون عیب تولید شد. وی در خصوص نقش رنوپارس در رشد کیفیت محصولات تحت برند رنو در ایران هم گفت: حضور خودروسازان جهانی مانند نیسان و رنو در کنار خودروسازان داخلی مثبت بوده است. استاد رحیمی تاکید کرد که در راستای افزایش کیفیت طبق استانداردهای روز هم آزمایشگاه مرجع رنو در شرکت پارس خودرو برای انجام آزمایش‌های مربوط به رنگ خودرو با سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد تومان، مورد تایید رنوی فرانسه قرار گرفته است. این مرکز که یک آزمایشگاه مرجع در منطقه است مورد استفاده کشورهای روسیه و هند و ایران خودرو قرار خواهد گرفت.

معاون تضمین کیفیت پارس خودرو کسب دائمی مقام اول تیانا در رنکینگ شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد، بعد از تولید این محصول و همچنین کسب دو رتبه اول حضور ماکسیما در جدول شرکت بازرسی را از جمله دستاوردهای شرکت پارس خودرو دانست.

وی در رابطه با همین موضوع گفت: در سال گذشته محصولات پارس خودرو به طور میانگین ۷/۲۹ درصد بهبود کیفی داشتند که بیشترین میزان مربوط به تیانا و سایپا ۱۳۱ بوده است.استاد رحیمی کسب عدد ۶/۹۷ درصدی در تایید محصولات پارس‌خودرو در تست‌های آلایندگی را یکی دیگر از دستاوردهای این شرکت در سال ۹۰ عنوان کرد و گفت: کسب بالاترین میزان رضایتمندی مشتریان از سبد محصولات پارس‌ خودرو نسبت به متوسط صنعت و اخذ تاییدیه COP از سازمان استاندارد از دیگر دستاوردهای پارس خودرو است.