گروه خودرو - «افزایش یک میلیون و ۳۰۰هزار تومانی قیمت خودروی ریو توسط شرکت سایپا با مجوز وزارت صنایع و معادن صورت گرفته است.»

فرزاد نشان مدیر فروش شرکت سایپا ضمن بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: مقرر شده بود که قیمت ریو در دو بخش افزایش یابد که بخش اول باید سال گذشته صورت می‌گرفت اما به دلیل عدم برگزاری جلسات کمیته خودرو در وزارت صنایع و تغییر و تحولات به وجود آمده در این کمیته، مجوز افزایش قیمت در سال گذشته صادر نشد.

اما در سال‌جاری و با تشکیل شورای سیاستگذاری خودرو صدور مجوز افزایش قیمت دو مرحله‌ای در یک مرحله اجرا و به نمایندگی‌ها اعلام شد.

موافقت وزارت صنایع و معادن با افزایش قیمت ریو در حالی است که این وزارتخانه همچنان بر سیاست تثبیت قیمت‌ها در حوزه خودرو و صنایع وابسته به آن تاکید دارد.

نشان در خصوص دلایل افزایش قیمت ریو می‌گوید: افزایش هزینه‌ها یکی از دلایل مهم برای افزایش نرخ ریو بوده به طوری که آمار اعلام شده در سیستم مالی شرکت سایپا در سال ۸۶ نشان‌دهنده آن بود که این خودرو از حاشیه سود بسیار پایینی برخوردار است.

وی در ادامه می‌گوید: در سال‌جاری با افزایش نرخ یورو سیستم‌های شرکت اعلام کرد که این خودرو در حال ضرردهی است که این عوامل موجب شد شرکت سایپا افزایش قیمت ریو را در برنامه کاری خود قرار دهد.

در حال حاضر و با افزایش یک میلیون و ۲۰۰هزار تومانی قیمت ریو این خودرو در نمایندگی‌ها با قیمت ۱۴میلیون و ۱۰۰هزار تومان عرضه می‌شود و قیمت آن در بازار نیز با افزایشی ۴۰۰هزار تومانی به ۱۴میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسیده است.