گروه خودرو- سایپا ریو را ارزان کرد!

در حالی که هفته گذشته خودرو کره‌ای ریو با افزایش ناگهانی یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومانی در نمایندگی‌های سایپا روبه‌رو شد، این شرکت اواخر هفته گذشته به یکباره ریو را به قیمت پیشین خود بازگرداند به نحوی که هم‌اکنون این خودرو با قیمت ۱۲میلیون و ۶۵۰هزار تومان در نمایندگی‌های سایپا به فروش می‌رسد هر چند که بازار ریو هنوز در شوک گرانی هفته پیش قرار دارد، چرا که این کره‌ای مونتاژی در حال حاضر قیمتی برابر با ۱۴میلیون و ۶۰۰هزار تومان در بازار دارد. اما از این اقدام سایپا مبنی بر ارزان کردن ریو شنیده‌هایی به گوش می‌رسد که مهم‌ترین آنها واکنش وزیر صنایع و معادن به گرانی اخیر این خودرو است.

ظاهرا علی‌اکبر محرابیان، با حضور ناگهانی خود در شرکت سایپا فرمان بازگرداندن ریو به قیمت سابقش را صادر کرده و به سازمان فروش سایپا نیز دستور داده است که بدون مجوز وزارت صنایع، حق افزایش قیمت محصولاتشان را ندارند.

محرابیان که همواره از سیاست تثبیت قیمت‌ها در حوزه خودرو و صنایع وابسته حمایت کرده و با لغو آن مخالف بوده است، هفته گذشته در حاشیه مراسم تجلیل از خبرنگاران نیز به خبرنگار ما گفته بود که اگر سایپا یا هر خودروساز دیگری بدون مجوز وزارت صنایع اقدام به افزایش قیمت کارخانه‌ای محصولات خود کند با آنها برخورد می‌شود.

وی تلویحا از بررسی این مساله نیز خبر داده بود.

این در حالی است که فرزاد نشان، مدیر فروش و بازاریابی سایپا پنج شنبه گذشته عنوان کرد: بنا به دستور مدیرعامل شرکت و با هدف ثبات بازار، قیمت ریو کاهش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: سایپا در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر تثبیت قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش کاذب آن ریو را یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان ارزان کرده است.