ایسنا - همانطور که خودروسازان بزرگ اروپا در حال جدال با فعالان محیط زیستی و قانون‌گذاران در زمینه محدودیت‌های آلایندگی هستند، تولیدکنندگان کلاسیک خودروهای اسپورت در این قاره مانند آستون مارتین، فراری و پورشه نیز در تلاش هستند، تا صدای خود را به گوش همگان برسانند. فعالان محیط زیستی معتقدند که خودروهای پرمصرفی که با موتورهای عظیم‌الجثه سه برابر خودروهای دیگر دی‌اکسید کربن وارد هوا می‌کنند، نباید هیچ‌جایی در دنیای امروز انسان‌ها داشته باشند.

اما لامبورگینی و رقبایش اظهار می‌کنند که خودروهای تولیدی آن‌ها آمیخته با مسائل هنری بوده و به همین دلیل باید از آن‌ها حمایت شود.

به‌گفته مسوولان خودروسازی‌های یادشده می‌توان با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید، کاری کرد که کره زمین نیز برای صاحبان آن حفظ شود.

در همین حال معمولا خودروهای اسپورت تنها در تعطیلات آخر هفته گاراژ‌های منازل را ترک کرده و سهمی تنها ۳/۰ درصدی در آلودگی خودروهای اتحادیه اروپا دارند.

به گزارش رویترز، بسیاری از خودروسازان اروپایی نگران این موضوع هستند که اتحادیه اروپا توجه خود را روی مباحث مربوط به آلایندگی خودروها متمرکز کرده و قوانینی وضع کند که صنایع خودروسازی اروپا را از رقابت‌پذیری دور کند.