گروه خودرو- تولید پژو ۴۰۵شخصی متوقف شد.

بنابر شنیده‌ها ایران‌خودرو به منظور اتمام تعهدات پیشین خود به ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت مبنی بر توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تولید پژو ۴۰۵های شخصی را متوقف و تاکسی‌های ۴۰۵ را جایگزین این خودرو کرد.

آن‌طور که از شنیده‌ها حاکی است، ایران‌خودرو باید تا اوایل پاییز سال‌جاری تعهدات باقیمانده‌اش را در قبال توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی به پایان برده و ۱۲هزار تاکسی را به ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت تحویل دهد این در حالی است که ظاهرا این شرکت حساب ویژه‌ای روی پژو ۴۰۵ در این زمینه باز کرده و به جای تولید ۴۰۵های شخصی، ۴۰۵های زردرنگ را در خطوط تولیدی‌اش جای داده است. پژو ۴۰۵ از جمله خودروهای پرفروش و محبوب بازار داخل به حساب می‌آید که به‌رغم حاشیه‌های خاصی که طی چند سال اخیر دامان آن را گرفته، همچنان با استقبال مشتریان داخلی روبه‌رو است و از طرفی ظاهرا اتحادیه تاکسیرانی کشور نیز رغبت بیشتری به پژو ۴۰۵ در مقایسه با سایر خودروهای مورد استفاده در ناوگان حمل‌ونقل عمومی دارد.

اما توقف تولید ۴۰۵های شخصی در شرایطی صورت گرفته که بازار این خودرو به تازگی روی خوش ارزانی را دیده و با کاهش قیمت روبه‌رو شده است. این محصول طی هفته جاری حدود ۵۰۰هزار تومان در بازار ارزان شد. اما با توجه به توقف تولیدش طی روزهای جاری، به احتمال فراوان، تعادل عرضه و تقاضای این خودرو در آینده نزدیک بر هم خورده و پژو ۴۰۵ باز هم گران خواهد شد. چرا که از طرفی هم ایران‌خودرو در قبال این محصول تعهداتی انجام نشده، دارد و هم خود پژو ۴۰۵ خودرویی پرتقاضا در بازار محسوب می‌شود و به‌طور طبیعی تعدیل عرضه آن به بازار و نمایندگی‌های فروش، روند صعودی قیمت پژو ۴۰۵ را در پی خواهد داشت. این خودرو هم‌اکنون با قیمتی برابر با ۱۴میلیون و ۲۰۰هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.