گروه خودرو- مدیرعامل سایپا چندی پیش در برنامه‌ای تلویزیونی اظهار داشت که شرکت متبوعش در تحویل فوری پراید به مشتریان بدقولی کرده و به جای ۳۰روز، ۴۵روزه، تعهداتش را انجام می‌دهد. این در حالی است که هم‌اکنون برخی مشتریان سایپا، پراید را ۹۰روزه تحویل می‌گیرند.

مدیر فروش سایپا در این زمینه به خبرنگار ما گفت: تحویل ۹۰روزه مربوط به مشتریانی است که پراید را به صورت تسهیلاتی خریداری می‌کنند و این به معنای بدقولی سایپا نیست. فرزاد نشان با بیان اینکه متوسط تحویل پراید به مشتریان سایپا، ۴۶روزه است افزود: سایپا برای پرایدهای تسهیلاتی‌، سه تا پنج هزار دستگاه در ماه در نظر گرفته‌ که اگر تقاضای مشتریان در همین حد باشد، پاسخگوی همه آنها در مدت مقرر یعنی همان ۳۰روز خواهیم بود. اما وقتی به یک‌باره ۱۵هزار پیش فاکتور برای خرید پراید صادر می‌شود سایپا مجبور است که مدت زمان تحویل را بالا ببرد.اظهارات مدیر فروش سایپا در شرایطی است که این شرکت در گذشته به دلیل تقاضای بالا برای برخی محصولاتش به خصوص پراید، گاهی مجبور به قطع صدور پیش‌فاکتور از سوی نمایندگی‌های خود می‌شد و پس از مدتی دوبار اقدام به صدور آن می‌کرد. اما به گفته نشان ظاهرا خود سایپا نیز از این روش دست کشیده و به جای آن مدت زمان تحویل فوری خودروهای تسهیلاتی‌اش را افزایش داده است.

نشان در این زمینه تاکید کرد: ما و مشتریان از قطع و وصل صدور پیش‌فاکتور خسته شده‌ایم و سایپا برای آنکه در تحویل محصولاتش بدقول نشود تصمیم به بالا بردن زمان تحویل خودروهای فروش فوری خود گرفت. وی ادامه داد: در حال حاضر مشتریانی که پراید را به صورت تسهیلاتی از ما خریداری می‌کنند اگر یک ماهه خودرویشان را تحویل بگیرند که هیچ، اما اگر این مدت زمان به ۶۰روز برسد، ۱۲درصد و اگر ۹۰روزه شود ۱۴درصد سود عایدشان خواهد شد.