شایعه برکنار‌ی‌ام را پانزده‌روز یکبار می‌شنوم

حمیدرضا بهداد

عکس: نگار متین‌نی

اواخر تیرماه امسال بود که شایعه‌ای مراسم ۲۰ سال همکاری مشترک ایران خودرو و پژو را تحت تاثیر قرار داد و خیلی زود به گوش اهالی کیلومتر ۱۳ جاده مخصوص کرج نیز رسید؛ «منوچهر منطقی برکنار می‌شود». شایعه البته چندان هم تازه و عجیب نبود و حتی مدیرعامل ایران خودرو وقتی آن را از زبان خبرنگاران شنید خونسردانه و البته کمی هم منتقدانه گفت: «پانزده روز یکبار شایعه برکناری‌ام را می‌شنوم.» اظهار نظر منطقی در شرایطی بود که در دولت نهم خبر برکناری وی به کرات شنیده می‌شد.

این در حالی است که مراسم افتتاح فاز اول صنایع ریلی

ایران خودرو در شهرستان ابهر باز هم مانند مراسم پنج ماه پیش تحت تاثیر شایعه برکناری منطقی بود. به طوری که وی در مواجهه با اولین خبرنگار حاضر در این مراسم عنوان کرد که «می‌خواهی از برکناری‌ام بپرسی؟!» هر چند به گفته منطقی، وی به شنیدن شایعه برکناری‌اش عادت داشته و این موضوع به نوعی برایش عادی است، اما نمی‌توان مراسم یکشنبه گذشته در ابهر را بدون تاثیر

این خبر دانست.

پانزده روز یک‌بار شایعه برکناری‌ام را می‌‌شنوم

مدیرعامل ایران خودرو به گفته خودش از شنیدن شایعه برکناری‌اش چندان تعجب نکرده و به آن عادت دارد. وی را پس از مذاکره‌ای چند ساعته با مسوولان کشور الجزایر درباره توسعه همکاری‌های ریلی ایران و این کشور آفریقایی پیدا کردیم و قبل از آن که پرسشی را مطرح کنیم جوابمان را گرفتیم. منطقی به محض دیدن اولین خبرنگاری که به سمتش رفت گفت: حتما می‌خواهید راجع به بر کناری‌ام سوال کنید؟! وی ادامه داد: یک عده،‌ هم به بنده علاقه دارند و هم عاشق پست هستند ولی من کار خود را انجام می‌دهم. وی با اشاره به این که مهم این است که شما بتوانید کار خود را خوب و بلندمدت انجام دهید گفت: این امر به این دلیل است تا شخص بعدی نیز که می‌آید بتواند کار خود را ادامه دهد ولی من در مقامی نیستم که این شایعه را تایید

یا تکذیب کنم.

وی همچنین مثل دفعات قبل با بیان این مطلب که هر ۱۵ روز یک‌بار بحث برکناری من مطرح می‌شود گفت: مدتی بود که این موضوع مطرح نشده بود ولی باز هم مطرح شده است.

تنظیم برنامه ۹۰ تا ۹۵ ایران‌خودرو

مدیرعامل ایران‌ خودرو چند ماه پیش به خبرنگاران قول داد طی جلسه‌ای با رسانه‌ها و مطبوعات برنامه‌های آتی شرکت را اعلام کند این در حالی است که با گذشت مدتی طولانی از وعده منطقی این جلسه برگزار نشده است.

منطقی در مراسم یکشنبه گذشته اعلام کرد: هفته آخر دی‌ماه برنامه‌هایمان در خصوص حمل‌ونقل ریلی و خودروهای سواری و تجاری و همچنین استراتژی خود را تا سال‌های ۹۰ تا ۹۵ اعلام می‌کنیم.

منطقی ادامه داد: تا روزی که در ایران‌خودرو مسوولیت دارم برای تحقق این برنامه‌ها تلاش می‌کنم و امیدوارم شخصی که بعد از من می‌آید همان برنامه را ادامه دهد.

هیات‌مدیره هم عادت دارد

طبق قانون، تعیین و برکناری مدیرعامل ایران‌خودرو بر عهده اعضای پنج نفره هیات مدیره این شرکت نیمه دولتی است؛ هیات‌مدیره‌ای که ریاست آن را منطقی دارد و طبعااز حق رای برخوردار است.

از بین سایر اعضای هیات مدیره، تنها برزو مختاری را در مراسم یکشنبه گذشته پیدا کرده و وقتی از شایعه برکناری منطقی از وی پرسیدیم گفت: هیات‌مدیره ایران‌خودرو به این گونه شایعات عادت دارد البته بنده این موضوع را تکذیب یا تایید نمی‌کنم ولی به هر حال شایعه، شایعه است. مختاری افزود: شایعه برکناری منطقی مثل فروش سربازی است که برخی رسانه‌ها آن را تیتر می‌کنند ولی وقتی خود مطلب را می‌خوانی خبری از فروش سربازی نیست.

مینیاتور رقیب X۱۲ نیست

مدیر عامل ایران‌خودرو طی اظهارنظری چندی پیش درباره خودرو مینیاتور سایپا گفته بود که سمند داخلی‌تر و ملی‌تر از این محصول تازه رونمایی شده است.

این در حالی است که مینیاتور قرار است به گفته مسوولان سایپا با قیمتی حدود ۹ میلیون تومان به بازار عرضه شود و X۱۲ دومین محصول ملی ایران‌خودرو نیز بنا به اظهارنظر منطقی، ۱۰میلیون تومان قیمت خواهد داشت. مدیر عامل ایران‌خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا مینیاتور رقیب دومین خودرو ملی این شرکت یعنی X۱۲ است یا خیر گفت: مینیاتور رقیب X۱۲ نیست و این دو خودرو در دو کلاس متفاوت عرضه خواهند شد.