گروه خودرو - سابقه پیوند مشتریان ایرانی و شرکت فرانسوی رنو به سالیانی دور یعنی دهه ۵۰ که محصول کوچک و هاچ‌بک این شرکت با نام رنو ۵ به کشور آمد برمی‌گردد.

پیوندی که به واسطه محصولات دیگر این خودروساز اروپایی مانند رنو ۲۱، PK، تندر ۹۰ و به تازگی نیز مگان تا به امروز ادامه پیدا کرده است مگان در نوع ۱۶۰۰‌سی‌سی‌اش میهمان امروز ستون حق انتخاب ما است.

مگان که سال گذشته وارد بازار ایران شد جزو محصولات روز اروپا به حساب آمده و نشان ۵ستاره ایمنی این قاره نیز بدان اختصاص یافته است. این خودرو که ظاهری اسپرت دارد در دو حجم موتور متفاوت یعنی ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ سی‌سی به بازار ایران عرضه شده که اولی قدرتی برابر با ۱۱۵ اسب‌بخار دارد. آن‌طور که در کاتالوگ این محصول آمده با مگان می‌توان رانندگی تا مرز ۱۹۳کیلومتر در ساعت را تجربه کرد و طی ۶/۱۱ثانیه به شتاب صد کیلومتر رسید.

این محصول روز اروپا در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی ۱/۷ لیتر بنزین می‌سوزاند. مگان همچنین استاندارد یورو ۳ اروپا را در زمینه آلایندگی پاس می‌کند. این خودرو بسیار ایمن طراحی شده به نحوی که از امکانات ایمنی نظیر ۶ایربگ و سیستم ترمز ABS بهره می‌برد. از امکانات رفاهی آن نیز باید به شیشه بالابر برقی، سیستم تهویه مطبوع و همچنین صفحه کامپیوتری‌اش اشاره کرد. نیاز بازار داخل به این خودرو هم‌اکنون از دو راه واردات و مونتاژ داخل تامین می‌شود. نکته جالب در مورد مگان ۱۶۰۰ سی‌سی مونتاژ داخل اینکه، قیمت این محصول در بازار ایران پایین‌تر از نرخ آن در کارخانه است به نحوی که در‌حال‌حاضر با قیمت ۲۴میلیون و ۵۰۰هزار تومان یعنی ۵۰۰هزار تومان پایین‌تر از کارخانه به فروش می‌رسد.