گروه خودرو- تولید خودرو در سال ۲۰۰۸ میلادی ۱۰درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران شرکت‌های تابع این سازمان در سال ۲۰۰۸ میلادی در مجموع یک‌میلیون و یکصدوهشتاد هزار دستگاه انواع خودروهای سواری و تجاری تولید کردند که این امر بیانگر رشد ۱۰درصدی در مقایسه با سال ۲۰۰۷ میلادی است.

بر اساس این آمار حدود یک‌میلیون‌ و یکصدوشصت هزار دستگاه از خودروی تولیدی مربوط به خودروهای سواری و ۲۰هزار دستگاه نیز وانت بوده که در رده گروه خودروهای سواری و وانت شرکت ایران‌خودرو ۵۵هزارو ۸۰۰ دستگاه خودرو تولید کرده است که این میزان تولید نشان‌دهنده رشد ۵درصدی این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

شرکت خودروسازی سایپا نیز که شامل پارس‌خودرو و زامیاد می‌شود در مجموع بیش از ۶۰۰هزار دستگاه خودرو سواری و وانت تولید کرده که در مقایسه با سال ۲۰۰۷ معادل ۱۵درصد رشد داشته است.

همچنین در گروه خودروهای تجاری نیز ایران‌خودرو دیزل در مجموع ۱۱هزار دستگاه خودرو تجاری به تولید رسانده که این آمار در شرکت سایپا برابر با ۹۱۰۰ دستگاه است در مجموع می‌توان گفت شرکت‌های تحت‌پوشش سازمان گسترش در سال ۲۰۰۸ میلادی در مجموع ۲۰هزارو ۱۰۰ دستگاه انواع خودروهای تجاری به تولید رسانده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۰درصد داشته است.

در آمار مذکور میزان تولیدات خودروسازان بخش‌خصوصی قید نشده و تنها میزان تولیدات دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا و زیرمجموعه‌های آنها ذکر شده است.