خبرگزاری فارس- کوتاهی شرکت رنو پارس در تامین قطعات تندر-۹۰ از سوی خودروسازان و وزارت صنایع پیگیری می‌شود.

افشین روغنی معاون اقتصادی و امور صنایع وزارت صنایع و معادن با بیان این مطلب در خصوص تشدید مشکلات موجود در زمینه تامین قطعات تندر-۹۰ اظهار داشت: شرکت رنو پارس نتوانسته به خوبی به تعهدات خود در خصوص قرارداد تندر-۹۰ عمل کند به همین دلیل تولید این خودرو که باید توسط هرکدام از شرکت‌های ایران خودرو و پارس خودرو به ۱۵۰‌هزار دستگاه در سال می‌رسید، در سطح بسیار کمی‌قرار دارد. روغنی با تاکید بر این که عملکرد نامناسب رنوپارس در تامین قطعه تندر-۹۰ باید از سوی خودروسازان پیگیری شود، افزود: وزارت صنایع تدابیری از جهت کلان سیاستگذاری در خصوص قرارداد تندر-۹۰ دارد.

مشکل تامین قطعه تندر-۹۰ طی ماه‌های اخیر تشدید شده و علاوه بر وجود برخی کمبودها در تامین قطعات یدکی، تامین قطعه خطوط تولید این خودرو نیز با مشکلاتی روبه‌رو است. پیشتر نیز کشمکش‌هایی در خصوص قیمت قطعات بین رنو پارس و خودروسازان ایجاد شد که با برخورد وزارت صنایع و سازمان گسترش زیاده‌خواهی‌های رنو پارس عملی نشد.

پس از فشارهایی که رنوپارس برای افزایش قیمت قطعات

تندر‌-۹۰ به خودروسازان وارد کرد قلعه‌بانی، رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع با اشاره به کاهش قیمت جهانی مواد اولیه و فلزات، به شرکت رنوپارس هشدار داد: برای کاهش هزینه تمام شده تولید تندر‌-۹۰ در سایپا و ایران خودرو برنامه‌ریزی کند. وی کاهش هزینه‌های تولید را در راستای تامین منافع مشتریان، خودروسازان و منافع درازمدت رنو و سازمان گسترش دانسته و گفته بود: حضور قوی و هوشمندانه همراه با سودآوری مناسب در بازار داخل و خارج ایجاب می‌کند که روی کاهش هزینه تولید خودرو تندر‌-۹۰ تمرکز اساسی داشته باشیم.

در همین حال تفرشی، مدیرعامل پارس خودرو نیز پس از برگزاری جلساتی بین خودروسازان، رنوپارس و مسوولان وزارت صنایع اواخر سال گذشته از ثبات قیمت قطعات تندر‌-۹۰ تحویلی از سوی رنوپارس در پی هشدار خودروسازان و مدیرعامل سازمان گسترش خبر داد.

وی در پاسخ به سوال فارس که پرسید آیا پس از هشدار رییس سازمان گسترش به شرکت رنو پارس برای کاهش قیمت فروش قطعات تندر-۹۰ و پس از جلسات خودروسازان با نمایندگان این شرکت، اتفاقی در رویه و قیمت قطعات صورت گرفته یا خیر؟ گفته بود: اتفاق افتاده، هرچند بخش بسیار کمی‌از آنچه توقع داشتیم از سوی رنوپارس عملی شده است.

وی گفته بود: قرار بود قیمت قطعات را به صورت p۳ با ما محاسبه کنند که مقرر شد این اتفاق نیفتد و قطعات به همان قیمت‌های قبل به ما تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه در گذشته قیمت قطعات تندر-۹۰ از سوی رنوپارس هر سه ماه یک بار افزایش می‌‌یافت، تاکید کرده بود: قیمت قطعات تندر-۹۰ از سوی رنوپارس کاهش نیافته و فقط ثبات قیمت‌ها را در این زمینه داشته‌ایم.