ایسنا- یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به این که ایران‌خودرو یک بنگاه اقتصادی است، ابراز عقیده کرد: در چند سال اخیر ایران‌خودرو به یک بنگاه سیاسی تبدیل شده است که نباید این گونه باشد.

عزت‌الله اکبری، نماینده مردم قائم‌شهر و سوادکوه در مجلس با اشاره به مباحثی در خصوص ادغام صنایع خودروسازی در جهت کوچک شدن دولت اظهار کرد: از آنجایی که ایران کشوری بزرگ و پهناور است و کشورهای همسایه متاسفانه کشورهای عقب‌مانده‌ای هستند نیاز است در تهیه و تولید خودروهای مورد نیاز داخلی و خارجی تلاش کنیم، و در همین راستا اولین خودرو در ایران در زمان مظفرالدین شاه قاجار وارد این کشور شد و در ۱۳۴۶ شرکت ایران ناسیونال پیکان را تولید کرد، و پس از تولید ۳۸ ساله پیکان، روند تولید متوقف شد، در صورتی که باید تولید این نوع ماشین قطع و مدل‌های دیگر تولید می‌شد.

این عضو کمیسیون صنایع با بیان این که وضعیت خودروسازی ایران در شرایط خوبی قرار دارد، ادامه داد: ایران جزو ۱۸ کشوری است که در سراسر جهان خودرو تولید می‌کنند، و اکنون باید در سطح ارتقای کیفیت خودروها تلاش شود که در این زمینه دولت باید از این صنعت پشتیبانی کند تا این صنعت در این مقطع زمانی بحران اقتصادی، آسیب نبیند.

این نماینده مجلس ضمن اشاره به این که ایران‌خودرو در آستانه ورشکستگی نیست، تصریح کرد: اگر دولت بر اساس تبصره ۱۳ به ایران‌خودرو تسهیلات بپردازد، مشکلات مالی این شرکت حل می‌شود.

وی با ابراز این عقیده که در حال حاضر ایران‌خودرو به حیاط خلوت برخی مدیران تبدیل شده است، گفت: در این شرکت خودروسازی، یک سری هزینه‌های زائد در حوزه مدیریتی وجود دارد که باید حذف شود؛ در این صورت این شرکت می‌تواند به مرحله سوددهی برسد، اگر دولت در امور این شرکت دخالت نکند و اشخاص جناحی وارد این شرکت نشوند در این صورت می‌تواند بدهی‌های خود را بپردازد.