گروه خودرو- دو خودروی مگان ۲۰۰۰ سی‌سی دنده اتومات و ایمپیان دنده معمولی سوژه‌های حق انتخاب امروز هستند.

این دو خودرو که یکی تحت لیسانس شرکت پروتون در کشور تولید و دیگری توسط شرکت پارس خودرو وارد بازار کشور شده، طی یک سال گذشته با نوسانات قیمتی در بازار خودرو کشور مواجه بوده‌اند، به طوری که با ورود ایمپیان به ناوگان تاکسیرانی این خودرو بخشی از طرفداران خود را از دست داد و مگان نیز با آغاز تولید مدل ۱۶۰۰ سی‌سی دنده معمولی آن در کشور و توقف واردات، نوسانات قیمتی را تجربه کرد.

مگان ۲۰۰۰سی‌سی همان‌گونه که از مشخصات آن پیدا است از موتور ۲۰۰۰سی‌سی بهره می‌برد که توانایی تولید ۱۳۶ اسب بخار قدرت را دارد اما ایمپیان دارای موتور ۱۶۰۰سی‌سی است که به واسطه آن می‌تواند ۱۱۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

از سوی دیگر شما با ایمپیان می‌توانید تا سقف ۱۷۰کیلومتر در ساعت گاز بدهید، اما مگان به شما این فرصت را می‌دهد که سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت را نیز تجربه کنید.

همچنین با وجود آنکه مگان از موتور پرقدرت‌تری نسبت به ایمپیان بهره می‌برد و به این طریق باید از شتاب اولیه بهتری برخوردار باشد، اما این دو خودرو برای رسیدن به شتاب صفر تا صد نیازمند ۱۱ ثانیه زمان هستند که ظاهرا این امر به دلیل سبک بودن ایمپیان نسبت به مگان است. حال نگاهی به میزان مصرف سوخت این دو خودرو حکایت از بهینه بودن ایمپیان دارد به طوری که این خودرو در هر صد کیلومتر ۷ لیتر بنزین می‌سوزاند در حالی که مگان برای طی کردن این مسافت نیازمند ۵/۷لیتر بنزین است.

از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز این دو خودرو دارای ترمز ABS و ایربگ هستند که این امکانات موجب می‌شود که هر دو خودرو در رده خودروهای ایمن قرار گیرند. هم اکنون مگان ۲۰۰۰سی‌سی دنده اتومات با قیمت ۳۳میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ایمپیان نیز با قیمت ۲۹میلیون و ۹۰۰هزار تومان در بازار معامله می‌شود.