گروه خودرو- ظاهرا ایران خودرویی‌ها کم کم به دل کندن از تندر-۹۰ راضی شده و این محصول فرانسوی‌، تا چندی دیگر بزرگترین خودروساز خاورمیانه را ترک و تولید آن در پارس خودرو تمرکز خواهد یافت.

آن طور که به گوش می‌رسد‌، خط تولید تندر-۹۰ در ایران خودرو تقریبا به خواب رفته و این موضوع‌، جدای از اینکه با همان داستان قدیمی‌و تکراری کمبود قطعه در ارتباط است به بی‌انگیزگی ایران خودرویی‌ها در تولید تندر با توجه به احتمال قطعی شدن تمرکز تولید آن در پارس خودرو‌، نیز مربوط می‌شود.

به گفته یک منبع پارس خودرویی‌، مسوولان وزارت صنایع نیز با توجه به مشکلات مالی ایران خودرو و بدهی این شرکت به رنوپارس (تامین کننده قطعات تندر) که مختل شدن تولید تندر را سبب شده است‌، تمایل دارند این برند پرحاشیه رنو‌،تنها در پارس خودرو به تولید برسد.

در حال حاضر ایران خودرو و پارس خودرو در حالی مشترکا میزبان این میهمان فرانسوی هستند که اولی تولیدی نزدیک به صفر در تولید تندر-۹۰ دارد و دومی‌نیز روزی فقط ۵۰-۴۰ دستگاه از این محصول را به تولید می‌رساند.

کمبود قطعات تندر-۹۰ که از بدهی بالای خودروسازان، مخصوصا ایران خودرو به رنوپارس ناشی شده‌، اساسی ترین مشکل تولید این محصول به حساب می‌آید و مسوولان امر به همین دلیل قصد واگذاری کامل تندر-۹۰ را به پارس خودرو که از وضعیت مالی بهتری برخوردار است‌، دارند.