گروه خودرو- از میان خودروهای لوکس سدان که طی یک سال گذشته وارد کشور شده‌اند، امروز یکی از محصولات لکسوس سازنده خودروهای لوکس شرکت تویوتا میهمان ستون حق انتخاب ما است.

لکسوس که از سال گذشته وارد بازار کشور شد در حال حاضر نزدیک به شش مدل خودرو سدان و شاسی بلند وارد کشور کرده که از میان محصولات این شرکت امروز به معرفی لکسوس مدل ES۳۵۰ خواهیم پرداخت.

این خودرو که در رده خودروهای سدان لوکس بزرگ (E،segment) قرار دارد، خودرو دیفرانسیل جلو محسوب می شود که به موتور ۳۵۰۰ سی سی با گیربکس شش دنده اتوماتیک هوشمند با قابلیت تعویض دستی مجهز است.

موتور ۳۵۰۰ سی‌سی این خودرو توان تولید ۲۷۲ اسب بخار قدرت دارد و این اجازه را به شما می‌دهد تا پشت فرمان این خودرو حداکثر تا ۲۱۵ کیلومتر در ساعت پدال گاز را بفشارید.

همچنین شما برای رسیدن به شتاب صفر تا صد با این خودرو به ۷ ثانیه زمان نیاز دارید که این مساله خودروی مذکور را در رده خودروهای پرشتاب قرار می‌دهد.

از سوی دیگر این خودرو به باک ۷۰ لیتری مجهز است که در سیکل ترکیبی و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷/۱۰ لیتر بنزین می‌سوزاند علاوه بر سیکل ترکیبی این خودرو در شهر و جاده نیز به ترتیب به ۴/۱۲ و ۷/۸ لیتر سوخت نیاز دارد.

اما از لحاظ تجهیزات ایمنی این خودرو به سیستم‌های ترمز ABS و EBD سیستم کنترل پایدار و ۱۲ ایربگ مجهز است.

همچنین لکسوس ES۳۵۰ از تجهیزات جانبی دیگری مانند ETCS، EACIS پدال گاز برقی، لوله اگزوز دو تایی، کنترل قدرت بکسل، چراغ جلو اتوماتیک با شیشه شور، چراغ جلو تطبیقی، دزدگیر موتور، سنسور پارک عقب، قفل اتوماتیک در سرعت بالا، سیستم ورود هوشمند و استارتر، صندلی جلو برقی ۱۰ جهته، کروز کنترل، برف پاک کن حساس به باران، شیشه بالا بر برقی و قفل اتوماتیک، سان روف تاشو و سقف شیشه‌ای پاناروما بهره می‌برد.

لکسوس۳۵۰ ES در حال حاضر با قیمت ۹۴میلیون و ۶۰۰هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.