گروه خودرو - امروز میزبان یک ژاپنی کم‌مصرف و کوچک هستیم. یاریس را می‌گوییم؛ خودرویی وارداتی از سرزمین آفتاب تابان که به دلیل حجم موتور پایین‌اش برخلاف سایر هم‌کیشان میهمان خود در بازار خودرو کشور همچنان کارت سوختش شارژ می‌شود و هم‌اکنون در دو مدل هاچ‌بک و صندوق‌دار وارد ایران شده و از لحاظ آپشن باید آن را به ۴مدل تقسیم کرد. یاریس هم در مدل هاچ‌بک و هم در مدل صندوق‌دار از موتوری ۱۳۰۰سی‌سی بهره برده و به واسطه آن ۸۴اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

این چشم‌بادامی، ۴سیلندر و ۱۶سوپاپه به حساب آمده و بسته به مدل‌هایی که دارد، به گیربکس اتومات ۴سرعته و دنده‌ای ۵سرعته مجهز است. پشت فرمان یاریس می‌توان تا ۱۷۰کیلومتر در ساعت پدال گاز را فشرد و در عرض ۱۱ثانیه به شتاب ۱۰۰کیلومتر رسید. سوژه ژاپنی امروز ما مصرف سوخت مناسبی داشته و در هر ۱۰۰کیلومتر سیکل ترکیبی بین ۶ تا ۵/۶لیتر بنزین می‌سوزاند. هرچند طبق مصوبه ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و مصرف سوخت، غالب خودروهای وارداتی از دریافت بنزین یارانه‌ای محروم‌اند، اما یاریس تنها بیگانه‌ای است که به دلیل حجم موتور ۱۳۰۰ خود همچنان کارت سوختش شارژ می‌شود. اما سری هم به آپشن‌های یاریس بزنیم.

مدل صندوق‌دار این محصول دارای ۳تیپ است که تیپ یک آن به امکاناتی نظیر ترمز ABS، ایربگ، سیستم ضدسرقت موتور و فرمان هیدرولیک مجهز است. تیپ B آن نیز علاوه بر تجهیزات تیپ A از امکاناتی نظیر شیشه بالابر برقی، قفل مرکزی و آینه‌های جانبی برقی بهره می‌برد. یاریس تیپ ۳ هم جدای از امکانات تیپ‌های A و B، به چراغ مه‌شکن و رینگ آلومینیومی تجهیز شده است.

همچنین یاریس هاچ‌بک نیز که تنها در یک مدل، میهمان بازار ایران شده، از آپشن‌هایی نظیر ترمز ABS، ایربگ و شیشه بالابر برقی بهره می‌برد، این مدل هم‌اکنون با قیمت ۲۶میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. یاریس صندوق‌دار نیز بسته به مدل‌های خود قیمتی بالاتر از ۲۶میلیون تومان دارد.