گروه خودرو- در حالی که مدتی خبر خاصی از طرح تمرکز تولید تندر-۹۰ در یک خودروساز، به گوش نمی‌رسید، نشست خبری رییس کارگروه خودرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، باز هم این موضوع را زنده کرد، به نحوی که محمدرضا روشنی‌مقدم خبر از قطعی شدن این طرح نیز داد. وی اگرچه برای تشریح جزئیات آیین‌نامه ارتقای کیفیت خودروهای داخلی، خبرنگاران را به خیابان زامیاد و شرکت مگاموتور دعوت کرده بود، اما گریزی نیز به سوژه همیشگی خبرنگاران زد و اعلام کرد که چندی دیگر تولید تندر-۹۰ در یکی از دو شرکت سازنده آن متمرکز خواهد شد.

روشنی‌مقدم گفت: تولید تندر- ۹۰ در یکی از شرکت‌های خودروساز داخلی متمرکز شده و دستور‌العمل مربوط به آن در روزهای آینده ابلاغ می‌شود.

وی اگرچه نامی از خودروساز در نظر گرفته شده برای تمرکز تولید تندر-۹۰ نبرد، اما گفت: تولید تندر-۹۰ در همان شرکتی که شما خبرنگاران نیز حدس می‌زنید، متمرکز خواهد شد.

این گفته وی در شرایطی است که نه تنها خبرنگاران، بلکه بیشتر کارشناسان نیز، پارس‌خودرو را گزینه مورد نظر وزارت صنایع برای تمرکز تولید تندر-۹۰ می‌دانند.

به هر حال، مواردی مانند روباتیک بودن خط تولید تندر-۹۰ پارس‌خودرو از یک سو و بنیه مالی قوی‌تر این شرکت که باعث سهل‌تر شدن تامین قطعات تندر می‌شود، از سوی دیگر، مواردی است که پارس‌خودرو را برنده این بازی اعلام می‌کند.

این موضوع در شرایطی است که تندر قرار بود جایگزین پیکان شود. ایران‌خودرویی‌ها حتی در این مورد معتقدند تندر-۹۰ از ابتدا هم حق آنها بوده و نباید پارس‌خودرو وارد ماجرای تولید آن می‌شد.