ایسنا- رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: ‌از شرکت پژو انتظارات فنی بیشتری در زمینه همکاری با صنعت خودروسازی ایران داریم. مجید هدایت درباره‌ احتمال بازنگری ایران در روابط خود با شرکت پژو توضیح داد: ‌ما در صنعت خودروسازی در حال انجام کارهای بزرگی هستیم و شرکت پژو نیز علاقه‌مند به حضور در این پروژه‌ها است. کار اقتصادی هم دوطرفه است. وی افزود: با توجه به مقیاس کارهایی که شرکت پژو می‌کند، بهتر است این شرکت در زمینه همکاری با صنعت خودروسازی ایران تجدیدنظر کند. او خاطرنشان کرد: ‌البته درباره برخی مسائل مقامات رسمی کشور اظهارنظر می‌کنند، اما از نظر مسائل فنی انتظار داریم صنعت خودروسازی کشور ارتقا یابد و در آن سرمایه‌گذاری شود. همچنین انتظار داریم محصولات تولیدی در ایران به بازارهای جهانی صادر شوند.

به گفته هدایت اصول هر کار مشارکتی بزرگ این است که طرفین انتظارات یکدیگر را درک کنند و من ‌فکر می‌کنم طرف فرانسوی نیز به خوبی از انتظارات ما آگاه باشد. معاون وزیر صنایع و معادن در پاسخ به این سوال که آیا منظور شما این است که پژو باید داخلی‌سازی محصولات خود را در ایران افزایش دهد؟ گفت: این موضوع هم مدنظر است. در کنار آن انتظار داریم فناوری‌های جدید به صنعت خودروسازی کشور وارد شوند و در زمینه تولید و توسعه خودروها و پلت‌فرم‌های جدید و همچنین حضور در بازارهای جهانی نیز انتظار داریم پژو مشارکت بیشتری با ایران داشته باشد.

چند روز پیش محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس‌جمهور، در مراسم اختتامیه دهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی صنعت تهران با هشدار نسبت به سیاست‌های خصمانه دولت فرانسه علیه ایران گفته بود که اگر ایران واردات ۵/۲ میلیارد دلاری قطعه خود را از پژو قطع کند، این شرکت خودروسازی فرانسوی ورشکست خواهد شد. چندی بعد نیز سخنگوی پژو اعلام کرد که ایران تنها یک درصد از گردش مالی بزرگترین خودروساز فرانسه را به خود اختصاص می‌دهد.