گروه خودرو- پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو، ۲۷ تا ۳۰ آبان جاری در محل دائمی‌نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا می‌شود. به‌رغم فشارها و تحریم‌های اعمال شده از سوی برخی کشورهای غربی علیه ایران، میزان مشارکت کشورها و شرکت‌های خارجی در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو افزایش قابل توجهی یافته است.

براساس این گزارش، فضای مفید تحت پوشش شرکت‌های خارجی در نمایشگاه امسال نسبت به نمایشگاه سال گذشته، ۶۷ درصد افزایش یافته است.افزایش حضور کشورها و شرکت‌های خارجی در اوج تحریم‌های کشورهای غربی نشان از بی تاثیر بودن این تحریم‌ها بر صنایع کشور دارد.

این گزارش می‌افزاید: تاکنون حضور ۱۶ کشور شامل ترکیه، کره جنوبی، تایوان، آلمان، ایتالیا، امارات متحده عربی، برزیل، صربستان، لهستان، فرانسه، انگلستان، هند، چین، سوئیس، ژاپن و بوسنی برای شرکت در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو قطعی شده است که این تعداد نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

همچنین در نمایشگاه امسال کشورهای ترکیه، چین، کره، تایوان و هند به صورت پاویون حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، امسال ۲۸ شرکت تولیدی از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه و سوئیس به طور مستقیم یا از طریق شرکت‌های نمایندگی خود در نمایشگاه مشارکت کرده‌اند.

آمار شرکت‌های داخلی حاضر در نمایشگاه به ۳۰۰ شرکت رسیده است که نسبت به سال گذشته هفت درصد رشد داشته این در حالی است که میزان تقاضای شرکت‌های داخلی برای حضور در نمایشگاه ۱۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده اما به دلیل نبود فضای کافی، امکان حضور همه آنها وجود نداشته است.