ایکوپرس- رییس کمیته ارتقای کیفیت تولید و محصولات ایران خودرو گفت: با کاهش جهشی نمره منفی محصولات، اهداف کیفیتی سال ۱۳۸۹ در مورد پژو۲۰۶، سوزوکی گراندویتارا و روآ محقق شده است. سید جواد دهنادی تصریح کرد: اهداف کیفیتی پژو۴۰۵، پارس و سمند بسیار چالشی است، اما پیش‌بینی می‌شود در دی ماه امسال اهداف کیفیتی در این بخش نیز محقق شوند.

به گفته وی در حال حاضر پژو۲۰۶ و سوزوکی گراندویتارا در سطح خیلی خوب +A و روآ در سطح خوب B قرار دارند؛

یعنی به سطحی رسیده‌اند که برای پایان امسال هدف‌گذاری شده‌است.

قائم مقام تولید ایران خودرو، سطح کیفی پژو۴۰۵، پارس، تندر۹۰، سمند و باردو را در حال حاضر به ترتیب خوب +B، خوب +B ، خیلی خوب +A ، خوب +B و حداقل قابل قبول D ذکر کرد که تا پایان سال همگی یک رتبه ارتقا پیدا می‌کنند. وی یادآور شد که در پروژه‌های ۱۶۰ گانه ارتقای کیفیت، برنامه سختگیرانه‌ای تدوین شده که در کنار هماهنگی و سازماندهی همه جانبه، این هدف‌گذاری‌ها را محقق می‌کند.

دهنادی با اشاره به ابلاغیه وزارت صنایع و معادن در مورد ارتقای کیفیت محصول در خرداد ۱۳۸۹ اظهار داشت: این ابلاغیه، خودروسازان را مکلف کرده که برای سال ۱۳۹۰ تمام محصولات را در سطح قابل قبول و بالاتر و برای سال ۱۳۹۱-۱۳۹۲ در سطح خوب و خیلی خوب تولید کنند.

وی میزان بهبود در کیفیت محصولات ایران خودرو در سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ تا آذرماه را به ترتیب ۳۵ و ۳۶ درصد عنوان کرد و گفت: ایران خودرو به غیر از روآ، همین امسال می‌تواند به هدف کیفیتی سال ۱۳۹۲ دست یابد.

دهنادی با اشاره به این که کمیته عالی کیفیت ایران خودرو پنج زیرکمیته در حوزه‌های مختلف را زیر پوشش دارد، گفت: شاخص‌های اثربخشی فعالیت‌ها و سیستم‌های کیفیت ازجمله واکنش سریع نسبت به رفع مشکلات، ضمن صیانت از حقوق مشتریان، ایراد عملکردی در آدیت نهایی را منتفی ساخته و خودرو با کیفیت تحویل مشتری می‌شود.