گروه خودرو- روز گذشته نعمت الله پوستین دوز دو حکم مدیریتی در شرکت سایپا را امضا کرد.

این دو حکم مربوط به برکناری محمدرضا روشنی مقدم از مدیرعاملی شرکت مگاموتور و همچنین از هیات مدیره شرکت پارس خودرو بود. براین اساس با حکم مدیرعامل سایپا، ابوالحسن سرشار جایگزین محمدرضا روشنی مقدم در شرکت مگاموتور شد، از سویی دیگر محمد کبریتی نیز به عنوان عضو موظف هیات مدیره شرکت پارس خودرو حکم گرفت.

وی جایگزین روشنی مقدم در هیات مدیره شرکت پارس خودرو شد.

سرشار پیش از این به عنوان عضو هیات مدیره شرکت مگاموتور، مشاور مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا و سرپرست شرکت مهندسی بازرگانی خودرو سایپا مشغول فعالیت بود. کبریتی نیز پیش از این سابقه فعالیت در شرکت رایان سایپا و سایپا دیزل را داشته است.

محمدرضا روشنی مقدم اردیبهشت سال گذشته پس از کش و قوس‌های فراوان جایگزین جواد نجم‌الدین در شرکت مگاموتور شد، این در حالی است که سال گذشته همزمان با کوچ نجم‌الدین به شرکت ایران خودرو رایزنی‌ها و پیش بینی‌هایی درمورد جایگزین وی، بطور گسترده در رسانه‌ها منعکس شد که می‌توان از قائم مقام مگاموتور به عنوان جدی ترین گزینه‌ها در سال گذشته نام برد .اما در آخرین لحظات ، ورق برگشت و محمد رضا روشنی مقدم مدیرعامل مگاموتور شد.

شرکت مگاموتور از اهمیت استراتژیکی برای گروه خودروسازی سایپا برخوردار است، به گونه‌ای که هرگونه اخلال از جمله توقف خط مگاموتور ، می‌تواند کل جریان تولید در سایپا را با چالش‌های جدی مواجه کند. از سوی دیگر مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، طی حکمی محمد کبریتی را به عنوان عضو موظف هیات مدیره شرکت پارس خودرو منصوب کرد.

در این حکم محمد کبریتی به عنوان نماینده شخصیت حقوقی شرکت مهندسی و مشاور سازه گستر سایپا و عضو موظف هیات مدیره شرکت پارس خودرو منصوب شده است.

در حال حاضر اعضای هیات مدیره شرکت پارس خودرو متشکل از علی ملک، نعمت‌الله پوستین دوز، امیری، سعید مدنی و محمد کبریتی است.