گروه خودرو - یکشنبه هفته گذشته در کمیسیون صنایع و معادن مجلس جلسه‌ای با حضور نمایندگان راهنمایی و رانندگی و خودروسازان تشکیل شد که مهم‌ترین محور این نشست ،حل اختلافات موجود میان خودروسازها و راهنمایی و رانندگی بر سر عدم شماره‌گذاری برخی از خودروهای تولیدی بود. برگزاری این نشست در حالی است که راهنمایی و رانندگی به کرات اعلام کرده که عدم شماره گذاری برخی از خودروها با هماهنگی خودروسازها و طبق آیین‌نامه و مصوباتی است که به راهنمایی و رانندگی ابلاغ می‌شود.

در همین حال شهریار طاهری پور نماینده مردم ملایر و عضو کمیسیون صنایع و معادن نیز در این زمینه به خبرنگار ما گفت: نشست خودروسازها و راهنمایی و رانندگی روز یکشنبه برگزار و در این جلسه نیز مقررشد که راهنمایی و رانندگی با ارائه مستنداتی مبنی بر عدم شماره‌گذاری برخی از خودروها در جلسه بعدی حضور پیدا کند.

برهمین اساس «مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی» عضو دیگر کمیسیون صنایع نیز در گفت‌و‌گو با یکی از سایت‌های خبری از حضور نمایندگان خودروسازان و مسوولان راهنمایی و رانندگی در این کمیسیون خبر داده و عنوان کرده که مهم‌ترین موضوع یکشنبه گذشته کمیسیون ،بررسی اختلاف میان خودروسازان و راهنمایی و رانندگی بر سر شماره‌گذاری نشدن خودروهای تولیدی خودروسازان به دلیل کافی نبودن استانداردهای ایمنی بود که بعد از استماع نظر دو طرف در این زمینه، نتایج خوبی حاصل شد. نماینده مردم شهر بابک درخصوص نتایج مباحثات میان خودروسازان و مسوولان راهنمایی و رانندگی نیز گفته بر اساس تفاهم انجام شده میان خودرو سازان و مسوولان راهنمایی و رانندگی مقرر شد تا خودروهایی که در حال حاضر مرحله تولید آنها نهایی شده، اما فاقد ترمز ABS هستند شماره‌گذاری شوند، ولی محصولاتی که در آینده تولید می‌شوند حتما برای شماره‌گذاری ملزم به رعایت اصول ایمنی مقرر در قانون خواهند بود.

رضا حسینی از ادامه بررسی این موضوع در جلسه آینده کمیسیون صنایع و معادن خبر داد و گفت: در جلسه آینده مباحث مربوط به سایر خودرو‌ها مانند خودروهای وارداتی و مونتاژی در کمیسیون با حضور مسوولان مربوطه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.