مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: ایران‌خودرو در سال‌جاری برای تولید ۶۰۰هزار دستگاه خودرو برنامه ریزی کرده است که از این میزان ۱۰۰هزار دستگاه روانه بازارهای جهانی می‌شود. به گزارش روابط عمومی ‌ایران‌خودرو مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از صادرات ۱۰۰هزار دستگاه انواع خودرو سواری در سال‌جاری به بازارهای جهانی خبر داد.

وی ادامه داد: همچنین از این میزان تولید، حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰‌هزار دستگاه برای جایگزینی خودروهای فرسوده در سال‌جاری در نظر گرفته خواهد شد.

مدیرعامل ایران‌خودرو افزود: سورن که به امکانات پیشرفته ایمنی و رفاهی تجهیز شده است در شهریور ماه سال‌جاری به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود. وی سورن را ایمن‌ترین خودروی روز توصیف کرد و گفت تجهیزاتی نظیر داشتن ایربگ سمت راننده، فرمان تاشو، کمربند ایمنی پیش کشنده موجب می‌شود از وارد شدن ۷۵درصد جراحات وارده به ناحیه گردن و سینه راننده و سرنشینان خودرو جلوگیری شود.

منطقی گفت: ایران‌خودرو بر روی پلت فرم ال نود، ون هفت نفره طراحی و تا پایان سال‌جاری به بازار عرضه می‌کند.

وی در عین حال خبر داد که ایران‌خودرو به زودی برنامه افزایش تولید روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ دستگاه تندر ۹۰ را در دستور کار قرار خواهد داد و اولین سری تندر۹۰ در خردادماه سال‌جاری تحویل متقاضیان می‌دهد.