«بنز» باکیفیت‌ترین و «پی‌کی» بی‌کیفیت‌ترین

ایسنا- بنز E۲۰۰ با کیفیت‌ترین و پی‌کی بی‌کیفیت‌ترین خودرو‌های ساخت داخل در سه ماه آخر سال ۸۵ شناخته شدند. در این مدت بنز کلاس E۲۰۰ با ۴۰ امتیاز منفی و بنز E۳۵۰ با ۴۵ نمره منفی با کیفیت‌ترین خودرو‌های ساخت داخل بوده‌اند که در تاپ خودرو (وابسته به ایران خودرو) تولید شده‌اند. البته ساخت داخل این خودرو‌ها بسیار پایین است و به صورت مونتاژ کامل در ایران ساخته می‌شوند.

نیسان ماکسیما، مزدا ۳۲۳، کوراندو، پاجرو و نیسان رونیز به ترتیب با امتیاز منفی ۳/۷۹ ، منفی ۶/۹۲، منفی۱۰۰، منفی ۶/۱۰۲ و منفی ۵/۱۰۳ جزو با کیفیت‌ترین محصولات داخلی هستند که همه آن‌ها ساخت داخل زیر ۲۰درصد دارند.

در رده‌های بعدی نیز به ترتیب پژو ۲۰۶ اس‌دی، هیوندایی آوانته، فولکس گل، هیوندای ورنا، سیتروئن زانتیا و پژو ۲۰۶، کیاریو، پروتن ویرا قرار دارند. پژو پارس خراسان، پژو ۴۰۵ خراسان، سمند، پژو ۴۰۵ و پژو پارس با امتیاز‌های منفی ۸/۲۳۹، منفی ۴/۲۴۳، منفی ۲/۲۶۶، منفی ۵/۲۷۰ و منفی ۱/۲۷۱ در رده‌های بعدی قرار دارند.

براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، پراید پارس خودرو، پراید صبا ، پژو روآ و پراید ۱۴۱ با امتیاز منفی ۲/۳۲۵، منفی ۷/۳۲۵، منفی ۳۷۳ و منفی ۳/۳۷۷ در رده قابل قبول کیفی از نظر این موسسه هستند.

خودرو‌های پراید نسیم، پاژن و پی‌کی جدید نیز با امتیاز‌های منفی ۳/۳۷۸، منفی ۴۱۵ و منفی ۳/۴۹۳ جزو حداقل قابل قبول از لحاظ کیفیت بوده‌اند. در همین مدت در بخش وانت نیز وانت نیسان پیکاپ دو کابین با منفی ۳/۱۱۵ و نیسان پیکاپ تک کابین با امتیاز منفی ۳/۱۶۸ جزو با کیفیت‌ترین و وانت پیکان، نیسان سی.ان.جی و نیسان Z۲۴ با امتیاز منفی ۸/۴۷۱، منفی۴/۴۹۲ و منفی ۷/۴۹۶ جزو بی کیفیت‌ترین وانت‌های تولیدی داخل بوده‌اند.