مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده گفت: بر اساس نظرسنجی انجام شده از مدیرعاملان سازمان‌های تاکسیرانی سراسر کشور به ترتیب خودروهای پژوGLI ، RD ، پراید، پژو ۴۰۵ و سمند، مناسب‌ترین خودروها برای تاکسی شناخته شده‌اند. سید رضا فاطمی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: براساس این نظرسنجی که از ۱۳۲ سازمان تاکسیرانی از میان ۷ خودروی پژوی GLI، پژو RD، سمند، پژو ۴۰۵، ون کاروان و ریو انجام شده است، دوازده نفر به پژو GLI، یازده نفر به پژو RD، هشت نفر پراید، دو نفر پژو ۴۰۵ و دو نفر به سمند رتبه یک داده‌اند و خودروهای ون کاروان و ریو رتبه یک نداشته‌اند.

وی افزود: با توجه به این که پژو GLI در حال حاضر تولید نمی‌شود و از سوی دیگر مجوز زیست‌محیطی برای خودرو پژو RD و روا دوگانه‌سوز هنوز دریافت نشده‌ است، به نظر می‌رسد بهترین گزینه برای تاکسی «پراید» باشد.

مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با اشاره به این که در طول ۴ سال گذشته به‌رغم وام ۵میلیون تومانی تنها ۷هزار تاکسی جایگزین شده است، علت این امر را قیمت بالای خودرو سمند خواند و گفت: بسیاری از دارندگان تاکسی‌های فرسوده علاقه جایگزینی خودروی خود با سمند را ندارند.

وی تاکید کرد: در تهران نیز مالکان تاکسی‌های فرسوده برای جایگزینی خودروهای خود با پراید ثبت‌نام کردند.

مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با اشاره به این که در مرحله اول طرح جایگزینی تاکسی‌های فرسوده، از ۳۲هزار واجد شرایط ۲۰هزار نفر ثبت نام کرده‌اند، گفت: در تهران نیز ۴هزار و ۶۰۰ تاکسی‌دار برای جایگزینی تاکسی‌ها خود ثبت نام کرده‌اند.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌های انجام شده نخستین تاکسی‌های جدید اوایل مهر ماه تحویل مالکان تاکسی‌های فرسوده می‌شوند.

سازمان تاکسیرانی تهران نیز جدول زمانبندی مراجعه رانندگان تاکسی شهر تهران را که در مرحله اول طرح جایگزینی تاکسی‌های فرسوده ثبت‌نام کرده‌اند، اعلام کرد.

بر این اساس رانندگان تاکسی شهر تهران که در مرحله اول (از تاریخ ۱۴/۵/۸۵ به بعد) در طرح از رده خروج تاکسی‌های فرسوده در سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ثبت‌نام کرده‌اند جهت سیر مراحل (معرفی به نماینده کارگزار جهت اخذ تسهیلات و تخصیص خودرو) براساس جدول زیر به واحد تبدیل به احسن سازمان واقع در میدان خراسان، خیابان خاوران، خیابان شهید محمدرضا اعظم نظامی ساختمان شماره ۲ مراجعه کنند.

۱ -از شماره ۱ الی ۲۰۰، ۲۰/۶/۸۵

۲ - از شماره ۲۰۱ الی ۴۰۰، ۲۱/۶/۸۵

۳ - از شماره ۴۰۱ الی ۶۰۰، ۲۲/۶/۸۵

۴ - از شماره ۶۰۱ الی ۸۰۰، ۲۳/۶/۸۵

۵ - از شماره ۸۰۱ الی ۱۰۰۰، ۲۴/۶/۸۵