پراید گاز سوز طلا شد

مژگان میرزایی- تنها ثمره اعلام سهمیه‌بندی بنزین و معلق نگه داشتن آن تاکنون، افزایش قیمت خودروهای دوگانه‌سوز و همچنین افزایش مصرف بنزین طی دوماه گذشته بوده است. پیش از این نیز اعلام شد که با خبر سهمیه‌بندی بنزین خودروهای کم‌مصرفی که حتی از نظر کیفی در سطح قابل قبولی نیستند با افزایش قیمت مواجه شدند.

نبود امنیت‌خاطر متقاضیان خودرو در خصوص تصمیم دولت مبنی بر سهمیه‌بندی بنزین طی چند ماه گذشته منجر به آن شد که مردم یا به سوی انبار کردن بنزین در منازل خود روی بیاورند که این امر در این مدت کوتاه، منجر به حوادثی در کشور شد و یا اینکه تن به خرید خودروهای دوگانه‌سوز با قیمت نجومی بدهند.خودروی پراید یکی از آن خودروهایی است که تا چندی پیش متقاضیان آن را تنها به خاطر قیمت مناسب نسبت به سایر خودروها، خریداری می‌کردند. اما این خودرو پس از اعلام سهمیه‌بندی بنزین به دلیل کم‌مصرف بودن و امکان گازسوز شدن، یکباره متقاضیان بسیاری را به خود جذب کرد که این امر موجب افزایش قیمت پراید دوگانه‌سوز در بازار شده است. پراید بنزین‌سوز پیش از این با قیمت ۷میلیون و ۲۰۰هزار تومان تا ۷میلیون و ۴۰۰هزار تومان در بازار معامله می‌شد، این در حالی است که طی دو روز گذشته پراید دوگانه‌سوز با افزایش قیمت ۲۵۰هزار تومانی از ۷میلیون و ۶۰۰هزار تومان و ۷میلیون و ۷۰۰هزار تومان به ۷میلیون و ۹۵۰هزار تا ۸میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

عطش خرید خودروهای دوگانه‌سوز در بازار منجر به آن شده که شرکت‌های خودروساز قیمت این‌گونه خودروها را سلیقه‌ای اعلام کنند که در این میان تنها متقاضیان خرید خودرو هستند که با بلاتکلیفی در سهمیه‌بندی بنزین هر روز شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار هستند.